آلمان از انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین خودداری کرد

© Photo / Public domainТанк Леопард AS1 на учениях в Австралии
Танк Леопард AS1 на учениях в Австралии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
اشتراک
آلمان به دلیل ترس از دست دادن پرسنل خود نمی‌خواهد تانک‌های لئوپارد را به اوکراین تحویل دهد، اما ناتو برلین را مجبور خواهد کرد.
آلکساندر کامکین، کارشناس امور آلمان، محقق ارشد انستیتو اقتصاد جهان و روابط بین الملل در مصاحبه ای با اسپوتنیک بیان کرد که آلمان نمی‌خواهد تانک‌های لئوپارد را به اوکراین عرضه کند، زیرا نمی‌ خواهد به پرسنل خدمات خودروهای نظامی خود خسارات وارد شود، اما ناتو در مورد عرضه تسلیحات برلین را تحت فشار قرار خواهد داد. به نظر او نمونه های غربی تسلیحات در اوکراین مانند هیمارس، سامانه های پدافند هوایی توسط سربازان سرباز اوکراینی استفاده نمی شوند، بلکه توسط "بازنشسته های " ناتو (ارتش بازنشسته - ویرایش) که در واقع متخصصان رسمی این اتحادیه هستند، هدایت می‌شوند.
یک چیز، هیمارس و پاتریوت است که در عقب قرار دارد، چیز دیگر یک تانک جنگی است که مستقیماً در خط مقدم (نبردها) تعامل دارد. این به معنای سطح کاملاً متفاوتی از تلفات است، زیرا همه به خوبی می‌دانند که لئوپارد مورد بحث مانند سایر خودروهای جنگی می‌سوزد و منفجر می‌شود. بدیهی است که آلمانی ها در تلاش هستند تا از وارد شدن خسارات سنگین در بین پرسنل این خودروهای جنگی جلوگیری کنند. کامکین می‌گوید: "این امر بدیهی است، زیرا تانک یک وسیله نقلیه جنگی برای مبارزه از جلو است.
Танк немецкого производства Леопард-2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
در آلمان، هدف آمریکا از اعزام تانک های لئوپارد به اوکراین را تشریح کردند
وی همچنین افزود که برخی از سیاستمداران در آلمان، به عنوان مثال، نمایندگان حزب سوسیال دموکرات آلمان، "خط مشی قانون اساسی آلمان را به خاطر دارند که تهدید به جنگ هرگز نباید از خاک آلمان باشد." و تأمین تجهیزات نظامی، همانطور که حتی وزیر دفاع جدید پیستوریوس اعتراف کرده است، مشارکت غیرمستقیم در عملیات جنگی است. تقریباً هیچ یک از مقامات اروپایی، حداقل نزدیک به وزارت دفاع، این خط مشی را پنهان نمی کند. کامکین گفت این یک سیگنال بسیار نگران کننده است.
به گفته وی، حتی تصور اینکه نیروهای آلمانی وارد درگیری در اوکراین شوند، برای آلمان کابوس است، اما انگلیسی-آمریکایی ها کشورهای اروپایی و در درجه اول آلمان را به شدیدترین رویارویی با روسیه سوق می دهند. ناتو همچنان آلمان را مجبور خواهد کرد که تسلیحات سنگین به اوکراین بدهد.
این کارشناس توضیح داد: "من فکر می‌کنم که آلمان‌ها همچنان تحت فشار قرار خواهند گرفت، زیرا، این طور بگوییم، فشار زیاد است و لابی سیاسی طرفدار آمریکا در آلمان ویولون اصلی سیاسی را می نوازد.
پیشتر، سی ان ان به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داده بود که لوید آستین، رئیس پنتاگون، بوریس پیستوریوس نتوانست موافقت وزیر دفاع جدید آلمان را با انتقال تانک های آلمانی به اوکراین جلب کند. یک مقام ارشد دولت گفت که اگر آمریکا تانک های آبرامز خود را به اوکراین بفرستد، در آن صورت آلمان تانک های لئوپارد را به کی یف منتقل کند و نمی خواهد گزینه های دیگر را بررسی کند.
به گزارش سی ان ان، خواسته های آلمان موجب عصبانیت افزون دولت رییس جمهوری بایدن شده است.
پنتاگون بارها عدم تمایل به ارسال تانک های آبرامز به اوکراین را به دلیل هزینه نگهداری آنها مطرح کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала