بورل: وزارت خارجه آلمان تایید کرد که برلین مانع انتقال تانک های لئوپارد به کی یف نمی شود

© Photo / IRNAجوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت: "آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا تایید کرد که برلین مانع از ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین نیست".
به گزارش اسپوتنیک، "آنالنا بوربوک"، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت، آلمان آماده پاسخگویی مثبت به درخواست‌ کشورها برای تامین تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین است. پیش از این، "ماتئوش موراویسکی"، نخست وزیر لهستان، گفته بود که این کشور می تواند تانک های لئوپارد خود را بدون منتظر ماندن برای اعلام موافقت آلمان، به اوکراین منتقل کند.
بورل پس از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا گفت:" در طول شورا همه این موارد را مورد بحث قرار دادیم. وزیر امور خارجه آلمان نیز مانند گذشته گفت که آلمان جلوی انتقال تانک ها را نخواهد گرفت. کشورهای دیگری که می خواهند این کار را انجام دهند، می توانند تانک های لئوپارد خود را ارسال کنند. این بدان معنی است که آلمان مانع انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین را نیست".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала