بورل: اتحادیه اروپا تقریباً 50 میلیارد یورو به کی یف کمک کرده است

© Photo / IRNAجوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت: "اتحادیه اروپا در سال گذشته به اوکراین کمک های نظامی، مالی و بشردوستانه به ارزش 49 میلیارد یورو ارائه کرده است".
به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل پس از نشست روسای وزارت خارجه اروپا در بروکسل گفت:" وزیران در خصوص تخصیص هفتمین بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به مبلغ 500 میلیون یورو به توافق سیاسی دست یافتند. 45 میلیون دیگر از صندوق صلح اروپا برای یک ماموریت آموزشی برای ارتش اوکراین اختصاص خواهد یافت. کل کمک های نظامی بالغ بر 3.6 میلیارد یورو خواهد بود. در عین حال، اتحادیه اروپا تا به حال کمک های نظامی، مالی و بشردوستانه به ارزش 49 میلیارد یورو به کی یف ارائه کرده است".
پیش از این رسانه ها به نقل از منابع دیپلماتیک از تصویب یارانه 500 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین خبر داده بودند. بعدتر این اطلاعات توسط نماینده سوئد در شورای اتحادیه اروپا تأیید شد.
از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده تاکنون بیش از 26 میلیارد دلار کمک به کی یف ارسال کرده است. آخرین بسته کمک نظامی که در 19 ژانویه اعلام شد، 2.5 میلیارد دلار ارزش دارد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала