کنگره آمریکا خواستار ارسال موشک‌های بالستیک به کی یف برای حمله به کریمه شد

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از روسیه هستند
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کشورش باید موشک های بالستیک تاکتیکی دوربرد ATACMS را برای حمله به خاک کریمه و شکست روسیه به اوکراین بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ABC News گفت: "آنها (اوکراین) برای حمله به کریمه به ATACMS دوربرد نیاز دارند".
مک کال افزود که "مشاوران عالی رتبه" و اوکراینی ها در مورد لزوم ارائه ATACMS برای حملات به خاک شبه جزیره کریمه در حال صحبت هستند، زیرا به گفته این نماینده کنگره، هواپیماهای بدون سرنشین روسیه از قلمرو کریمه پرتاب می شوند.
نماینده کنگره آمریکا گفت:" وقتی آنچه را که اوکراینی ها نیاز دارند به آنها می دهیم: (سیستم های دفاع هوایی قابل حمل) استینگر، (سیستم های ضد تانک) جاولین، (پرتاب کننده موشک) HIMARS، و سلاح های توپخانه دوربرد - آنگاه آنها می توانند برنده جنگ شوند".
پیش از این، مک کال، دولت جو بایدن را به دلیل امتناع از ارسال موشک به اوکراین سرزنش کرده و گفته بود که چنین تصمیماتی "بر اساس ترس اشتباه از تشدید تنش، جنگ را طولانی می کند." مک کال معتقد است که اوکراینی ها "ماه ها" برای "آزادسازی قلمرو مستقل خود" و همچنین برای حمله به "مکان های فرماندهی و کنترل" ارتش روسیه درخواست ATACMS کرده اند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала