رئیس دومای دولتی روسیه دوشنبه به ایران سفر خواهد کرد

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин во время встречи президента РФ Владимира Путина с членами Совета законодателей в Таврическом дворце Санкт-Петербурга
 Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин во время встречи президента РФ Владимира Путина с членами Совета законодателей в Таврическом дворце Санкт-Петербурга - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
از تهران خبر می رسد که انتظار می رود که والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در تاریخ 23 ژانویه به ایران سفر کند.
محمد صادقیان رئیس بخش ارتباطات جمعی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که انتظار می رود ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در تاریخ 23 ژانویه به تهران سفر کند، جایی که بنا بر برنامه توافقات مسکو و تهران در حوزه های حمل و نقل، انرژی و سرمایه گذاری را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
دیدار روسای جمهور  ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
دومین تماس تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه در ده روز گذشته
در اواخر ماه دسامبر در مجلس ایران اعلام شده بود که اطلاعات مربوط به سفر رئیس دومای دولتی روسیه به تهران را در اختیار دارند. سه شنبه هفته گذشته والودین اعلام کرده بود که تا آخر ماه ژانویه به ایران سفر خواهد کرد اما به تاریخ مشخصی اشاره نکرده بود.
صادقیان اعلام کرد: "رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه روز دوشنبه پس فردا در راس هیاتی از پارلمان روسیه به ایران سفر خواهد کرد".
وی تاکید کرد که والودین در تهران با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران و تنی چند از مقامات ایران دیدار خواهد کرد و مسائل مربوط به تسریع اجرای توافقات بدست آمده بین ایران و روسیه از جمله در حوزه های حمل و نقل، سرمایه گذاری و انرژی و نیز مشارکت تجار مسکو و تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.
به گفته این سیاستمدار ایرانی، در قالب سفر هیات روسیه به تهران همچنین نشست کمیسیون عالی همکاری های پارلمانی بین ایران و روسیه نیز برگزار خواهد گردید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала