دومین تماس تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه در ده روز گذشته

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
دیدار روسای جمهور  ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود بصورت تلفنی صحبت کرد.
به گزازش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز پنجشنبه با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود بشکل تلفنی گفتگو کرد. این دومین گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه در ده روز اخیر می باشد. روابط دوجانبه و همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و انرژی ار جمله موضوعات مورد توجه طرفین در این گفتگو بوده است.
پوتین در تماس تلفنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه
در بیانیه کاخ کرملین آمده است: «گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. مسائل روز روابط دوجانبه از جمله همکاری های در حوزه های انرژی و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت».
روسای جمهور ایران و روسیه همچنین در این تماس تلفنی به بحث در خصوص مسئله سوریه پرداخته و بر اهمیت ادامه هماهنگی ها در قالب فرمت آستانه تاکید کردند.
در بیانیه کرملین خاطر نشان شده است: «همچنین به شرایط سوریه اشاره گردید. اهمیت ادامه هماهنگی نزدیک در قالب پروسه آستانه بعنوان مکانیزم کلیدی کمک به حل و فصل مسئله سوریه، مورد تاکید قرار گرفت».
طرفین همچنین توافق کردند که از تماس ها در سطوح مختلف حمایت لازم را صورت دهند.
شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیس چند روز پیش نیز مسائل روز روابط دوجانبه را با تمرکز بر توسعه همه جانبه روابط بین مسکو و تهران، را در تماسی تلفنی مورد بحث قرار داده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала