زاخارووا اعلام چبوراشکا به عنوان یک اشغالگر در اوکراین را نامعقول خواند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
اشتراک
زاخارووا گفت که اوکراین با اعلام اشغالگر بودن چبوراشکا به مرز پوچی رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اوکراین در ترویج سرکوب علیه هر چیزی که روسی زبان است، به مرز پوچی رسیده است و چبوراشکا (یک شخصیت کارتونی) را یک اشغالگر اعلام کرده است.
زاخارووا توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که "در اوکراین، سال 2023 با نشانه تلاشی دیگر برای لغو فرهنگ روسیه و اعمال ممنوعیت ها برای شخصیت های عمومی، کارمندان فرهنگی، روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان روسیه و اوکراین آغاز شد. در 7 و 11 ژانویه، ولادیمیر زلنسکی، با احکام خود، بیش از 300 شهروند روسیه، اوکراین و بلاروس را تحریم کرد.
این دیپلمات گفت: "ماشین سرکوبگر رژیم کی‌یف به همین جا بسنده نکرد. به نقطه پوچ رسید. در اوکراین، شخصیت کارتونی معروف چبوراشکا به عنوان "اشغالگر" اعلام شد. اقدامات تلافی جویانه در این کشور حتی تلاش برای تماشای آن ممنوع شد."
به عقیده او، اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، "تنها می توان حدس زد که سیاستمداران بدبخت اوکراینی در چه افسانه های کودکانه دیگری "اشغالگران" را خواهند دید و بعداً چه کسانی تحت تحریم آنها قرار خواهند گرفت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала