بوداپست خواهان توقف جنایت بر علیه مجارستانی ها در موکاچووا اوکراین شد

© Sputnik / Yuriy Kaverبوداپست در مجارستان
بوداپست در مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
اشتراک
در وزارت خارجه مجارستان ظلم به هموطنان در زاکارپاتیه را غیر قابل پذیرش نامیدند.
تاماش منتسر مسئول دولتی روابط دو جانبه در امور دوجانبه در وزارت امور خارجه مجارستان ظلم به اقلیت مجار در زاکارپاتیه اوکراین را غیر قابل پذیرش نامید.
وی در فیسبوک (شبکه اجتماعی افراطی که در روسیه ممنوع می باشد) نوشت: "تصمیمات و اقدامات ضد مجارستانی البته غیر قابل پذیرش می باشند ما اتفاقات رخ داده را محکوم می کنیم. از مقامات محلی می خواهیم که بدون فوت وقت از جنایت بر علیه مجار ها دست بردارند. ز مقامات دولتی اوکراین می خواهیم به سرعت هر کاری را که برای لغو تصمیمات ضد مجاری و بازسازی شرایط سابق لازم است، را صورت دهند".
بوداپست در مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اوکراین از پشت به مجارستان خنجر زد
این دیپلمات ابراز امیدواری کرد که مقامات اوکراینی هر کاری را که برای حفظ ثبات در زاکارپاتیه لازم است، را انجام دهند. در عین حال بوداپست کاملا متوجه نمی شود که تصمیمات ضد مجارستانی به چه شکل به کیف در درگیری با روسیه کمک می کنند.
این مقام وزارت خارجه مجارستان تصریح کرد: "اگر اوکراین می خواهد عضو اتحادیه اروپا باشد، اینکه دائما و بصورت سازماندهی شده به جامعه ای ملی ظلم و حقوق آنها را سلب کند، قابل پذیرش نیست".
منتسر افزود که فعلا چنین اتفاقاتی تنها در موکاچوا و مناطق حاشیه آن رخ داده است.
شایان ذکر است که چندی پیش بازرس امور زبانی مجارستان اعلام کرده بود که در مدارس استان زاکارپاتیه اوکراین که تعداد زیادی از مجارستانی ها در آن زندگی می کنند، مشکلاتی در خصوص سازماندهی تحصیل به زبان اوکراینی وجود دارد. در این مناطق به گفته رسانه های محلی پرچم مجارستان از روی نهادهای اجتماعی پایین کشیده شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала