زلنسکی سامانه پدافند هوایی را نقطه ضعف اوکراین خواند

© Sputnik / Grigoriy SysoyevЗенитная ракетная система С-400 "Триумф"
Зенитная ракетная система С-400 Триумф - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، سامانه پدافند هوایی را نقطه ضعف این کشور خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی بیان کرد که سامانه پدافند هوایی نقطه ضعف اوکراین است.
وی در سخنرانی آنلاین در مجمع جهانی اقتصاد گفت: “ سامانه پدافند هوایی، این نقطه ضعف ما است.” در ماه اکتبر، زلنسکی گفت که اوکراین تنها 10 درصد از تعداد مورد نیاز سیستم دفاع هوایی را در خدمت دارد.
پنتاگون در 8 نوامبر گزارش داد که دو مجموعه اول سامانه موشکی ضد هوایی “نسمز” به اوکراین تحویل داده شده است و ارتش اوکراین برای استفاده از آنها در اروپا آموزش دیده است. لوید استین وزیر دفاع ایالات متحده در 16 نوامبر گفت که سامانه های “نسمز” دریافت شده توسط کی یف "در حال حاضر در میدان نبرد مورد استفاده قرار می گیرند.
در اوایل دسامبر، پنتاگون اعلام کرد که قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد دلار با شرکت ریتئون که سازنده “نسمز” است، برای خرید این سامانه های پدافند هوایی برای اوکراین منعقد کرده است. ارتش اوکراین قیمت این مجموعه و مهمات آن را که اتاوا قصد دارد به کی یف منتقل کند ، 406 میلیون دلار برآورد کرده است.
مسکو خاطرنشان کرد که "کمک های مستمر در مقیاس بزرگ" به اوکراین به طور فزاینده ای "کشورهای غربی را در درگیری در طرف رژیم کی یف" درگیر می کند. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала