گزارش و تحلیل

ایران از زنان برگزیده ی جهان تقدیر می کند

© Photo / IRNAکنگره ملی و بین المللی بانوان تاثیر گذار
کنگره ملی و بین المللی بانوان تاثیر گذار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
اختصاصی
جمهوری اسلامی در قالب کنگره ملی و بین المللی بانوان تاثیر گذار میزبان خیل عظیمی از زنان تاثیرگذار در سطح ایران و جهان خواهد بود.
اسپوتنیک - جمهوری اسلامی ایران در قالب کنگره ملی و بین المللی بانوان تاثیر گذار میزبان خیل عظیمی از زنان تاثیرگذار در سطح ایران و جهان خواهد بود.
این کنگره از بیست و هفتم دی ماه آغاز شده و میزبان بسیاری از زنان تاثیرگذار ایرانی و خارجی خواهد بود که در حوزه های هنری، علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال هستند.
خانم دکتر انسیه خزعلی، مشاور امور زنان ریاست جمهوری ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
شناسایی اثر گذاری بانوان در این کنگره در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، علمی، پژوهشی، اجتماعی، اشتغال، کارآفرینی و خانه داری انجام می‌شود و شیوه های مختلفی را برای شناسایی این بانوان در پیش گرفتیم یکی از این شیوه ها در سطح ملی از طریق استانداری ها و از طریق عموم مردم و با استفاده از ثبت نام در سایت گوهرشاد بود، حوزه های تاثیرگذاری به صورت کاملا مستند در سایت بارگذاری شده و توسط داوران ما بررسی می‌شود تاکنون ۱۴ هزار زن تاثیرگذار از طریق عموم مردم شناسایی شده، هدف ما از این شناسایی تقدیر، بهره‌برداری، توانمندسازی، حمایت و کمک به رشد و ارتقاء خلاقیت و ایده هایی است که این بانوان دارد؛ در سطح بین المللی از روش های مختلفی چه از طریق وزارت امور خارجه و چه از طریق حلقه های میانی، جمعیت‌ها و نیروهای مردمی، افراد و عزیزانی شناسایی شدند و از آنها دعوت به عمل آمده.
غریب ابادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
پیشنهادهای ستاد حقوق بشر ایران برای اصلاح لایحه حمایت از زنان به مجلس ارائه شد
هفتاد نفر از مقامات زن در کنگره ما شرکت می کنند و تعداد زیادی از زنان تاثیر گذار در حدود ۴۰۰ نفر فعال در بخش های مختلف علمی، پژوهشی، نوآوری، اقتصادی و شرکت های نوپا یا موفق اقتصادی حضور دارند.
خانم دکتر بی بی فاطمه حقیرالسادات، مسئول بخش بین الملل کنگره همچنین بیان کرد:
خوشبختانه برنامه ما در بخش بین‌الملل با استقبال خوبی از کشورهای آسیا، اقیانوسیه اروپا، آفریقا و آمریکا رو به رو شد، ما با کمک وزارت امور خارجه، یونسکو، بنیاد ملی نخبگان و رابطین کشورهای مختلف و نخبگان ایرانی خارج از کشور در سه سطح ارزیابی‌های خود را انجام دادیم.
حوزه های مورد نظر ما در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و پژوهشی بود که برگزیدگان از کشورهای سوئد، اتریش، بوسنی هرزگوین، صربستان، قزاقستان، استرالیا و کانادا داریم که به رقابت می پردازند.
یکی از مهمانان ویژه ما از روسیه نیز خانم النا با دکترای زیست شناسی هستند، ایشان پروژه های مشترکی را در درمان سرطان به طور فعال دنبال می‌کنند و یک تخصص نیز روی مبحث معماری در بخش موزه شناسی دارند که در بازدید ایشان از ایران پنل های تخصصی در این زمینه را در نظر داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала