وزارت خارجه روسیه : آمریکا و ناتو، اوکراین را به میدان آزمایش تسلیحات خود تبدیل کرده اند

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2022
اشتراک
ماریا زاخارووا گفت ایالات متحده و متحدان ناتو اوکراین را به میدان آزمایش تسلیحات خود تبدیل کرده‌اند و کیف به طور عمدی غیرنظامیان را هدف قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، عصر یکشنبه، نیروهای امنیتی اوکراین بیمارستانی در شهر دونتسک را بمباران کردند. موشک ها به دو ساختمان این مرکز درمانی اصابت کرد، تعدادی از بیماران مجروح شدند که یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که در سایت این وزارتخانه منتشر شد گفت:" بر اساس اطلاعات موجود، در حمله دیروز به دونتسک، نیروهای مسلح اوکراین از جمله از موشک اندازهای سوئدی آرچر استفاده کردند. این شاهد دیگری است که نشان می دهد ایالات متحده و متحدانش در ناتو، اوکراین را به یک میدان واقعی برای آزمایش سیستم های تسلیحاتی مدرن خود در شرایط جنگی، تبدیل کرده اند".
زاخارووا یادآور شد که کی یف در همان روز حملات توپخانه ای را به مناطق مسکونی بلگورود انجام داد که در نتیجه آن یک نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.
او تاکید کرد: "کاملاً واضح است که نیروهای مسلح اوکراین عمداً به جمعیت غیرنظامی ضربه می زنند. و این یک تصادف نیست، بلکه یک سیاست عمدی رژیم جنایتکار کی یف است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала