ژاپن می خواهد موشک های آمریکایی تاماهاک بخرد

© AP Photo / Kenneth Mollشلیک موشک تاماهاک از کشتی
شلیک موشک تاماهاک از کشتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در نشستی در واشنگتن، قصد توکیو برای دستیابی به موشک های کروز آمریکایی تاماهاک را به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابلاغ کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کیودو، در نظر است است که موشک‌های تاماهاک بخشی از برنامه افزایش توانایی نیروهای دفاعی ژاپن برای حمله به پایگاه‌های دشمن شوند.
کیشیدا تاکید کرد که "ژاپن و ایالات متحده در یک وضعیت امنیتی بی سابقه سخت و دشوار قرار دارند."
در اواسط دسامبر، ژاپن سه سند کلیدی در مورد دفاع و امنیت به تصویب رساند: "استراتژی امنیت ملی"، که جهت‌های اصلی سیاست خارجی در زمینه دفاع را مشخص می‌کند. "راهبرد دفاع ملی" که به اهداف و ابزار دفاعی اشاره دارد. "طرح دفاعی" - هزینه های دفاعی در مجموع و ابعاد تسلیحات را تعیین می کند.
این اصل که ژاپن باید تا سال مالی 2026 به تاماهاک مسلح شود در این اسناد نوشته شده بود. این نشست اولین نشست از زمان تصویب اسنادی بود که با هدف افزایش توان دفاعی ژاپن و افزایش هزینه های نظامی انجام می شود. بایدن تصمیم برای افزایش چنین هزینه‌هایی را "تاریخی" خواند.
سه سند افزایش مخارج دفاعی ژاپن را تا سطح 2 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2027 را در نظر می گیرد. این تقریباً 11 تریلیون ین (81 میلیارد دلار) است. هزینه های نظامی در سال مالی جاری 2022 (منتهی به 31 مارس 2023) بالغ بر 5.4 تریلیون ین (40 میلیارد دلار) بوده است که تقریباً 1.24٪ از تولید ناخالص داخلی است.
پرچم های ژاپن و ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
ژاپن پایگاهی برای رزمایش نیروی دریایی آمریکا می سازد
در "استراتژی امنیت ملی" و "استراتژی دفاع ملی" در اختیار داشتن "قابلیت حمله تلافی جویانه" آمده است که به معنای حمله به پایگاه های دشمن است. تاکنون، این احتمالات در حق دفاع از خود ژاپن ذکر شده اما مشخص نشده است. این تغییر یک چرخش قابل توجه در سیاست دفاعی ژاپن است.
برای تقویت " بنیه دفاعی در راستای تدابیر تلافی جویانه"، ژاپن در حال تکمیل باصطلاح موشک‌های ضد کشتی "نوع ۱۲" در چارچوب برنامه ساخت موشک‌های stand-off missile است که می‌توانند از منطقه‌ای دور از دسترس دشمن را مورد اصابت قرار دهند. قرار است آنها باید به یکی از انواع جایگزینی برای سیستم دفاع موشکی زمینی آمریکایی Aegis Ashore تبدیل شوند که ژاپن از استقرار آن در سال 2020 به دلیل خطر سقوط بلوک های شتاب دهنده در مناطق مسکونی خودداری کرد.
امکان تجهیز ناوشکن ها، جنگنده ها و زیردریایی ها به این موشک ها در حال بررسی است. موشک های تکمیل شده قادر خواهند بود اهدافی را در فاصله بیش از 1000 کیلومتر مورد اصابت قرار دهند. برد بالای موشک ها پس از تکمیل امکان می دهد انها در صورت لزوم به اهدافی در چین یا کره شمالی حمله کنند. با این حال، تجهیز نیروهای دفاعی زاپن به آنها زودتر از سال 2026 آغاز نخواهد شد. در همین راستا دولت ژاپن تصمیم به خرید موشک های تاماهاک برای این دوره گرفت.
پیش از این در رسانه ها اطلاعاتی درز کرده بود مبنی بر اینکه ژاپن قصد دارد تا سال 2027 تا 500 موشک تاماهاک از ایالات متحده خریداری کند تا به اصطلاح "توانایی دفاعی تلافی جویانه" خود را افزایش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала