ژاپن پایگاهی برای رزمایش نیروی دریایی آمریکا می سازد

© Fotolia / viperagpپرچم های ژاپن و ایالات متحده آمریکا
پرچم های ژاپن و ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
خبرگزاری کیودو با استناد به داده های وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد ساخت تاسیسات اصلی پایگاه نیروهای دفاعی این کشور که برای تمرینات هواپیماهای مستقر در عرشه ناوهای آمریکا نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، روز پنجشنبه در جزیره خالی از سکنه ماگه (Mage) در استان کاگوشیما ژاپن آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، امروز پنجشنبه، دولت ژاپن گزارشی 40 صفحه ای را منتشر کرد که در آن تأثیر ساخت و ساز پایگاه بر محیط زیست جزیره و همچنین فهرستی از اقداماتی که انتظار می رود به عنوان بخشی از به حداقل رساندن آسیب های زیست محیطی انجام شود، ارزیابی می شود.
از جمله خاطرنشان شد که در طول دوره ساخت و ساز که بر اساس برآوردهای مختلف حدود چهار سال به طول خواهد انجامید، اقداماتی برای انتقال تعدادی از گونه های دوزیستان، خزندگان و ماهیان کمیاب به چنان منطقه ای با شرایط مشابه انجام خواهد شد که تحت تأثیر کار ساختمانی قرار نداشته باشد. همچنین برنامه ریزی شده است که تعداد شناورهای ورودی به منطقه آبی جزیره محدود شود و کنترل روشنایی مصنوعی در منطقه ساخت و ساز اعمال شود. علاوه بر این، حصارهای مانعی در محل کار تعبیه خواهد شد تا از کشته شدن تصادفی خرچنگ های گوشه نشین جلوگیری شود.
وزارت امور خارجه: روسیه از تهدیدات نظامی ژاپن جلوگیری خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2023
وزارت امور خارجه: روسیه از تهدیدات نظامی ژاپن جلوگیری خواهد کرد
انتظار می‌رود در دو سال اول، یک باند هوایی و سایر امکانات اطراف فرودگاه در جزیره ماگه ساخته شود. این امکانات به همراه نیروهای دفاعی ، برای تمرینات هواپیما های عرشه ای نیروی دریایی آمریکا، مستقر در ژاپن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
جزیره ماگه با مساحتی در حدود هشت کیلومتر مربع در استان کاگوشیما و در 400 کیلومتری پایگاه هوایی نیروی دریایی ایواکونی ایالات متحده واقع شده است. توافق بین دولت ژاپن و فرودگاه تاستون مستقر در توکیو برای خرید این جزیره واقع در جنوب غربی ژاپن به قیمت 16 میلیارد ین (حدود 146 میلیون دلار به نرخ ارز در آن زمان) در سال 2019 انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала