سیاستمدار مشهور روس، نخست وزیر ژاپن را خدمتکار آمریکا نامید

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
دیمیتری مدودف، رئیس حزب روسیه متحد و معاون شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود توافقات حاصله بین جو بایدن و فومیو کیشیدا، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در مورد سلاح هسته ای را شرم آور خواند.
به گزارش اسپوتنیک، او نوشت:"این آنقدر شرم آور است که من حتی در مورد پارانویا در مورد برنامه های هسته ای کشورمان اظهار نظر نمی کنم. فکرش را بکنید. رئیس دولت ژاپن در یک خلسه تحقیرآمیز و عهد شکنانه در مورد روسیه حرف های مزخرف می زند و به یادبود صدها هزار ژاپنی که در آتش اتمی هیروشیما و ناکازاکی سوختند، خیانت می کند."
شلیک موشک تاماهاک از کشتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
ژاپن می خواهد موشک های آمریکایی تاماهاک بخرد
به گفته مدودف، کیشیدا اهمیتی نمی دهد که تنها کشوری که به طور تمام و کمال از تسلیحات هسته ای استفاده کرد، ایالات متحده بود و تنها قربانی این کشور وطنش بود.
نایب رئیس شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: نخست وزیر ژاپن باید حمله هسته ای را به رئیس جمهور آمریکا یادآور شده و تقاضای توبه می کرد که هرگز تحقق نیافته است. وی خاطرنشان کرد: "اما نه، کیشیدا فقط پرسنل خدماتی برای آمریکایی ها است. و خدمتگزاران نمی توانند شجاعت داشته باشند."
رهبران آمریکا و ژاپن روز جمعه در واشنگتن دیدار کردند. مدودف خاطرنشان کرد، بایدن و کیشیدا "گفتند که هرگونه استفاده احتمالی روسیه از سلاح های هسته ای در اوکراین اقدامی خصمانه علیه تمام بشریت خواهد بود که هیچ توجیهی ندارد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала