- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اسد حمایت سوریه از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را تایید کرد

© AP Photo / SANAاظهار نظر جالب بشار اسد درباره ترامپ
اظهار نظر جالب بشار اسد درباره ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت دمشق از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را تایید کرد.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز پنجشنبه با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور جمهوری عربی سوریه در دمشق و با موضوع شرایط منطقه ای وبین المللی دیدار کرد و در این گفتگو حمایت از فدراسیون روسیه در دانباس را تایید نمود.
در بیانیه دفتر رئیس جمهور سوریه آمده است: "رئیس جمهور اسد با تاکید بر موضع سوریه ر حمایت از عملیات ویژه نظامی روسیه در دانباس، تایید کرد که در حال حاضر در جهان جنگ اطلاعاتی سیاسی تشدید شده ای در حال رخ دادن است و تشدید آن نیاز به ثبات و دقت بالای در مواضع سیاسی دارد".
خاطر نشان می گردد که لاورنتیف بر "موضع سازنده سوریه" از لحظه آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تاکید کرد.
آنکارا روی مذاکرات سه جانبه سران وزارت دفاع ترکیه، روسیه و سوریه حساب می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
آنکارا روی ادامه مذاکرات سران وزارت دفاع ترکیه، روسیه و سوریه حساب می کند
بشار اسد همچنین در خصوص دیدار احتمالی خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مشارکت روسیه اعلام کرد که چنین مذاکراتی نیاز به آماده سازی دقیق و هماهنگی بین دمشق و مسکو دارد.
رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: "چنین دیدارهایی می باید با هماهنگی مقدماتی و برنامه ریزی بین روسیه و سوریه آماده سازی گردند تا منتج به نتیجه و هداق مشخصی باشند که سوریه انتظار آنها را دارد".
اسد تاکید کرد که چنین نتایجی "پایان اشغال خاک سوریه و توقف حمایت از تروریسم " را متصور می باشند.
به گفته دفتر رئیس جمهور سوریه، دیپلمات روسی نیز در این خصوص اعلام کرده که مسکو "بشکل مثبتی این دیدار سه جانبه را ارزیابی کرده و معتقد است که ادامه این دیدار ها و توسعه روابط در سطح وزرای امور خارجه مهم می باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала