- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نظامیان "واگنر" کنترل تمام منطقه "سولدار" را به دست گرفتند

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر Установка мин сапёрами ЧВК "Вагнер"
Установка мин сапёрами ЧВК Вагнер - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
پریگوژین، موسس گروه واگنر از کنترل تمامی منطقه سولدار توسط نظامیان این گروه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یوگنی پریگوژین، موسس گروه نظامی واگنر در صفحه اجتماعی "VKontakte" نوشت:" در مرکز شهر نبردهایی در حال انجام است، تعداد اسرا فردا اعلام می شود".
به گفته وی، به جز نظامیان گروه واگنر، هیچ واحد دیگری در حمله به سولدار شرکت نکرد.
علاوه بر این، این نظامیان کنترل معادن نمک در این شهر را نیز به دست گرفتند. عکس هایی که از آن منطقه مخابره می شود، حضور خود پریگوژین در محل معادن را نیز نشان می دهند.
پیش از این، دنیس پوشیلین در شبکه تلویزیونی "یک" روسیه گفته بود که نیروهای روسی کنترل مرکز سولدار را به دست گرفته اند. به گفته وی، نیروهای اوکراینی در نبردهای این شهر متحمل خسارات جدی شده اند، اما به مقاومت خود ادامه می دهند.
صبح دیروز روستای باخموتسکویه، واقع در مجاورت سولدار، در شمال شرقی آرتموفسک، مهمترین مرکز لجستیکی منطقه که از طریق آن ارسال نیروهای اوکراینی به دونباس انجام می شود، آزاد شد.
سولدار برای کی یف اهمیت استراتژیک دارد، ارتش اوکراین در این منطقه استحکامات دفاعی قدرتمندی برپا کرده است. آزادسازی سولدار مسیر تدارکات مستقیم بین آرتموفسک و سورسک را قطع خواهد کرد و همچنین آرتموفسک را از سمت شمال پوشش خواهد داد.
نبردهای سختی برای هر دو شهر در جریان است.
در پایان ماه دسامبر، آلکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، اذعان کرد که نیروهای اوکراینی در این منطقه متحمل خسارات جدی شده اند. همچنین روز دوشنبه، گزارش شد که سرهنگ سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین یوری یورچیک، که فرماندهی دفاع از مواضع در نزدیکی شهر را بر عهده داشت، در نبردهای سولدار کشته شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала