رسانه: ترکیه مهمات خوشه ای اوکراین را تامین می کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Фрагменты кассетных боеприпасов применяемых Вооруженными силами Украины при обстреле города Горловка Донецкой области
Фрагменты кассетных боеприпасов применяемых Вооруженными силами Украины при обстреле города Горловка Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
اشتراک
نشریه آمریکایی فالین پالیسی به نقل از منابعی نوشت، ترکیه مخفیانه مهمات خوشه ای آمریکایی را به اوکراین منتقل می کند.
به گزارش اسپوتنیک، فارین پالیسی به نقل از نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا گزارش می دهد که ترکیه از نوامبر 2022 به اوکراین مهمات خوشه ای آمریکایی ارسال می کند.
این نشریه می نویسد:" ترکیه از پایان سال 2022 شروع به ارسال بمب های خوشه ای توسعه یافته توسط ایالات متحده برای استفاده در توپخانه، به اوکراین کرده است".
تسلیحات ارسال شده در زمان جنگ سرد ساخته شده و برای "نابودی تانک ها و نیروهای نظامی روسیه در میدان نبرد" طراحی شده و تحویل آنها در نوامبر آغاز شد.
این نشریه به نقل از منابع خود نوشت:" پس از اینکه ایالات متحده از دسترسی (اوکراین) به مهمات خوشه‌ای خودداری کرد، ترکیه تنها جایی بود که کی یف می‌توانست آن‌ها را به دست آورد".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала