پرایس: آمریکا می خواهد با تامین خودروهای زرهی وضعیت اوکراین را تغییر دهند

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2023
اشتراک
پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه: ایالات متحده می خواهد با انتقال تجهیزات، پویایی جنگ در اوکراین را تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده با ارائه کمک های نظامی به کی‌یف، از جمله خودروهای زرهی و سیستم های دفاع هوایی، به دنبال تغییر پویایی کنونی درگیری در اوکراین است.
پرایس گفت: پویایی که ما در نظر داریم تغییر ایجاد کنیم <...> از جمله با ارائه 3 میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی <...> از جمله خودروهای جنگی زرهی و همچنین سیستم های دفاع هوایی است."
روز جمعه، ایالات متحده از تخصیص بعدی - بزرگترین - بسته کمک نظامی به اوکراین بیش از سه میلیارد دلار خبر داد. به ویژه، این بسته شامل خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی، هویتزرهای خودکششی، خودروهای زرهی، گلوله های HIMARS MLRS، و همچنین وسایل و مهمات دیگر خواهد بود. اولاف شولز، صدراعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در یک گفتگوی تلفنی برای ارسال تجهیزات نظامی سنگین به کی‌یف توافق کردند. آلمان آمادگی خود را برای تامین خودروهای جنگی پیاده نظام ماردر و سامانه های پدافند هوایی پاتریوت اعلام کرد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، گفت که پاریس خودروهای زرهی یا تانک های چرخدار AMX-10RC را به اوکراین عرضه می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала