ساختمانهای دولتی در برزیل آزاد شدند

© AP Photo / Eraldo Peresساختمان کنگره برزیل
ساختمان کنگره برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2023
اشتراک
رسانه: پلیس برزیل ساختمان های غارت شده دادگاه عالی، کنگره و مقر ریاست جمهوری را آزاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه " فولا"، پلیس برزیل ساختمان های غارت شده دادگاه عالی، کنگره و مقر ریاست جمهوری را آزاد کرد.
به گزارش نشریه نامبرده، نیروهای امنیتی برزیل دستکم ۱7۰ تن از هواداران ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق این کشور را که در حمله به ساختمان‌های دولتی دست داشتند، بازداشت کرد. پلیس نظامی و هلیکوپترهای پلیس فدرال وارد عمل شدند و نارنجک های گازی را به سمت معترضان پرتاب کردند. علاوه بر خودروهای زرهی، یک دسته سواره نظام نیز در عقب راندن معترضان شرکت داشتند. فرماندار منطقه فدرال ایبانز روشا نیز به نوبه خود تعداد بازداشت شدگان را 400 نفر اعلام کرد
هواداران بولسونارو شکست وی در مقابل لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و خواهان مداخله ارتش هستند. آنها یکشنبه شب به ساختمان‌های کنگره ملی، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری حمله کرده و با پلیس درگیر شدند.
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا ، رئیس جمهور منتخب برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2022
برزیل موضع خود را در عدم پذیرش تحریم ها علیه روسیه را حفظ خواهد کرد
نیروهای امنیتی کنترل این ساختمان‌ها را دوباره در دست گرفتند. در همین حال، داسیلوا رئیس جمهوری برزیل پس از حمله هواداران بولسونارو به نیروهای امنیتی دستور داد تا با آغاز یک عملیات گسترده کنترل اوضاع در پایتخت را دوباره به دست بگیرند. وی اظهار داشت که فاشیست‌های افراطی کاری کردند که تا پیش از این هرگز در برزیل رخ نداده بود. اتفاقی که در برازیلیا رخ داده، وحشیگری است.
این اتفاق با محکومیت گسترده جهانی از جمله کشورهای آمریکای لاتین روبرو شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала