برزیل موضع خود را در عدم پذیرش تحریم ها علیه روسیه را حفظ خواهد کرد

© Sputnik / Dmitry Astahovلوئیز ایناسیو لولا داسیلوا ، رئیس جمهور منتخب برزیل
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا ، رئیس جمهور منتخب برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2022
اشتراک
الکسی لابتسکی، سفیر روسیه در برزیل اعلام کرد این کشور آمریکای لاتین در زمان حکومت رئیس جمهور جدید لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا نیز موضع اصولی خود در رد تحریم های یکجانبه علیه روسیه را حفظ خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفت واضح است که غرب سعی خواهد کرد این کشور را به آن رژیم های تحریمی و سیاست تحریمی علیه ما وصل کند. واضح است که آنها حتی به این کار بسنده نخواهند کرد، اما من اعتقاد دارم برزیل، کشوری است که سیاست خارجی مستقلی را دنبال می کند و منافع و سیاست خارجی خود را نه بر اساس آنچه برخی کشورها دیکته می کنند بلکه را بر اساس منافع ملی تعیین می کند.
به گفته وی، برزیل سیاست خارجی فعالی را دنبال خواهد کرد و بر منافع ملی دارای ماهیت جهانی متمرکز خواهد بود.
Бывший президент Бразилии Лула да Силва выступает перед сторонниками после закрытия избирательных участков в Сан-Паулу - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2022
پیروزی لولا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل
لابتسکی تاکید کرد: امروز همه به درستی می گویند که برزیل یک ابرقدرت در زمینه کشت و صنعت و بزرگترین قدرت منطقه ای است. این کشور یکی از مراکز حل مشکلات زیست محیطی جهان است. کشوری است که توانایی تأثیرگذاری برپیشرفت فرآیندهای جهانی در زمینه امنیت غذایی و صنعت را دارد.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
در برزیل، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 30 اکتبر برگزار شد که در آن لولا داسیلوا با اختلاف اندکی بر ژایر بولسونارو رئیس جمهور فعلی پیروز شد. سومین دوره رهبری لولا در راس قوه مجریه برزیل از اول ژانویه آغاز می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала