سه عامل که حاکی از برتری روسیه نسبت به ناتو در اوکراین است

© Sputnik / Viktor Antonyukسربازان روسیه
سربازان روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
اشتراک
حسن نافعه، تحلیلگر شبکه المیادین نوشت: بررسی درگیری در اوکراین سه عامل را نشان می دهد که حاکی از برتری روسیه بر ناتو است.
به گزارش اسپوتنیک، وی می نویسد واشنگتن نتوانست میزان منابع و فرصت های اقتصادی روسیه و همچنین سطح قدرت نظامی مسکو را به درستی ارزیابی کند.
حسن نافعه خاطرنشان می سازد : اولین عامل به تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر هر دو طرف مناقشه مربوط می‌شود. واضح است که روسیه در این دور پیروز شده است، این واقعیت نشان می‌دهد که موقعیت واحد پول روسیه (روبل) در حال حاضر قوی‌تر از قبل است. تحریم‌ها همچنین بر اقتصاد کشورهای غربی، به‌ویژه کشورهای اروپایی تأثیر منفی می‌گذارد.
این روزنامه نگار به عنوان عامل دوم، کارایی رزمی ارتش را توصیف کرده و به این نتیجه رسید که "روسیه از تمام توان نظامی خود استفاده نکرده است".
 رمضان قدیروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
قدیروف تعریف کرد که چه مقدار از کمک های نظامی غرب به اوکراین خواهد رسید
حسن نافعه اضافه کرد: "سومین عامل میزان انسجام اتحادهای سیاسی و نظامی دو طرف است. <...> سخن بر سر مشکلات اقتصادی در فصل زمستان و تضاد منافع بین ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی لست." ...> روسیه دارای ائتلاف های راهبردی است که "اگر مشکلی پیش بیاید می تواند بر آنها تکیه کند. در مورد ایالات متحده، ائتلاف تحت رهبری آنها، ناتو، در خطر فروپاشی قرار دارد، به خصوص اگر رویارویی نظامی طولانی شود و کشورهای اروپایی نمی توانند جایگزینی برای انرژی روسیه پیدا کنند".
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو تشدید کردند، اما این امر موجب تورم بی‌ سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. صنعت اروپا به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده در حالی که صنعت آمریکا در حال افزایش قدرت خود است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرده، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала