گلوبال تایمز: درگیری در اوکراین به بن بست رسیده است

© Sputnik / Russian Defence Ministry/Vadim Savitsky /  مراجعه به بانک تصاویر "آیا برای جنگ آماده می شوند ؟": در آمریکا از طرح های روسیه و چین ترسیدند
آیا برای جنگ آماده می شوند ؟: در آمریکا از طرح های روسیه و چین ترسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2023
اشتراک
کمک های نظامی ارائه شده به کی یف توسط کشورهای غربی، روند مذاکرات صلح بین طرفین را به تاخیر می اندازد.
به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز می نویسد، تصمیم ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای رد پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه به منظور آتش بس کریسمس، نشان داد که درگیری در اوکراین به بن بست رسیده است.
این نشریه با استناد به نظریات کارشناسان چینی می نویسد:” کمک های نظامی ارائه شده به کی یف توسط کشورهای غربی، روند مذاکرات صلح بین طرفین را به تاخیر می اندازد.”
تحلیلگران می گویند: "بسته کمک نظامی جدید نشان می دهد که غرب همچنان از هر فرصتی برای از پا درآوردن روسیه به جای خنثی کردن اوضاع استفاده می کند."
بر اساس پیش بینی آنها، بن بست در میدان نبرد تا زمانی که نیروهای درگیر در این رویارویی از جمله آمریکا و ناتو بر سر میز مذاکره بنشینند، ادامه خواهد داشت.
این نشریه تاکید کرد: "کلید حل بحران در دست هر دو طرف درگیری و نیروهای درگیر در آن مانند ایالات متحده و ناتو است".
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سرگئی شویگو وزیر دفاع دستور داد تا از ساعت 12:00 روز 6 ژانویه تا ساعت 24:00 روز 7 ژانویه در سراسر خط تماس در اوکراین آتش بس برقرار کند. زلنسکی پیشنهاد آتش بس را رد کرد و آن را "پوششی" برای تقویت مواضع روسیه در خط مقدم خواند.
همانطور که دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد، این یادآوری دیگری بود که رژیم جنایتکار کی یف آماده است هم اوکراین و هم مردمش را به خاطر بازی های ژئوپلیتیک غربی قربانی کند.
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را " حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."
پیشتر روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала