- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

فارن افرز: حملات روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین موثر بوده است

© Sputnikکره شمالی چه موشک هایی را در سال جاری پرتاب کرده است
کره شمالی چه موشک هایی را در سال جاری پرتاب کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2023
اشتراک
فارن افرز: حملات نیروهای مسلح روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین کارایی خود را ثابت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بری پوسن، تحلیلگر نشریه “فارن افرز”، در مقاله ای که در وب سایت این نشریه منتشر شده است، بیان کرد که حملات نیروهای روسیه علیه تأسیسات انرژی اوکراین مؤثر بوده است.
در این مقاله آمده است: “نگران کننده ترین مسئله این است که مسکو می داند چه می کند. سربازان روسی تعداد کمی از اهداف را با تعداد نسبتاً کمی تسلیحات مورد حمله قرار می دهند، اما به نتایج غیرمتجانس بالایی دست می یابند.”
به گفته پوسن، اختلال در شبکه برق اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین را از سیستم های دفاع هوایی، فرماندهی و جمع آوری اطلاعات محروم می کند، از آن جایی که آنها از شبکه برق تغذیه نمی کنند، به ژنراتورها روی می آورند.
پیشتر، نیروهای اوکراینی هواپیماها را بر فراز استان کی یف به پرواز درآوردند.
در 6 ژانویه گزارش شد که هشدار حملات هوایی بیش از یک ساعت در اوکراین فعال بوده است. پیش از این، اعلام هشدار حمله هوایی در مناطق استان های سومی، پولتاوا، دنیپروپتروفسک، خارکف به صدا در آمده بود.
از 10 اکتبر، نیروهای مسلح روسیه تأسیسات انرژی و نظامی در اوکراین را گلوله باران کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که این واکنش به ویژه به حمله به پل کریمه است که توسط سرویس‌های ویژه اوکراین سازماندهی شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала