آلمان شرط انتقال سرمایه های روسیه به اوکراین را اعلام کرد

CC BY 2.0 / Steffen Voß / Bundestagچرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2023
اشتراک
رسانه ها خبر می دهند که جمهوری فدراتیو آلمان حاضر به انتقال سرمایه های روسیه به اوکراین است، به شرطی که متحدان آن در اتحادیه اروپا نیز دست به چنین اقدامی بزنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، یک منبع اعلام کرده که دولت آلمان از درخواست اوکراین برای استفاده از سرمایه های مسدود شده روسیه حمایت خواهد کرد، به شرطی که متحدان در اتحادیه اروپا نیز این چنین عمل کنند.
بنا بر اطلاعات مقامات دولتی، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان بر اینکه کشورهای اروپایی می بایست امکان مصادره حداقل بخشی از سرمایه های مسدود شده روسیه را بررسی کنند، پافشاری می نماید.
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
سنای آمریکا اصلاحیه در خصوص انتقال سرمایه تجار روس به نفع اوکراین را تصویب کرد
کریستیان لیندنر وزیر دارایی آلمان اما با احتیاط زیاد به این ایده نگاه می کند. به گفته منابع این خبرگزاری، ی نگران این است که مصادره سرمایه های بانک مرکزی روسیه می تواند یک سابقه خطرناک را ایجاد کرده و دولتهای اروپایی را با مشکلات حقوقی مواجه سازد.
این خبرگزاری تصریح می کند: "دولت اولاف شولتز از درخواست اوکراین در مورد غرامت های جنگی حمایت می کند، اما وضع رسمی در مورد مصادره سرمایه های دولت روسیه اتخاذ نکرده است. مسئله سختی است و برخی بخش های ائتلاف حاکم در این امر فعال تر هستند از دیگران - این را افرادی که با این گفتگو ها از نزدیک آشنا هستند بیان می کنند".
در عین حال اتحادیه اروپا تلاش می کند "روش های آشنایی" را برای استفاده از سرمایه های روسیه پیدا کند. به عقیده یکی از منابع این خبرگزاری، سالها زمان برای رسیدگی به مصادره سرمایه ها ممکن است صرف گردد، که این تصمیم را به یک ابتکار نمادین تبدیل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала