ترکیه با خروج نیروهای مسلح خود از سوریه موافقت کرد

© REUTERS / Murad Sezer سرباز ترکیه
سرباز ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2022
اشتراک
روزنامه الوطن به نقل از منابع خود در دمشق می نویسد، شرکت کنندگان در نشست وزرای دفاع ترکیه، سوریه و روسیه در مسکو بر سر خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از منابه این نشریه گفته است، نتیجه مذاکرات "رضایت ترکیه با خروج کامل نیروها از سرزمین‌های سوریه که در شمال این کشوراشغال شده و همچنین تأیید آنکارا مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت سوریه بود". " این منبع افزود: در این نشست همچنین درباره اجرای توافقنامه منعقد شده در سال 2020 در مورد افتتاح بزرگراه M4 بحث شد.
وی خاطرنشان کرد، علاوه بر این، مذاکره کنندگان تاکید کردند که گروه های حزب کارگران کردستان که در ترکیه ممنوع شده "عوامل اسرائیل و ایالات متحده هستند و بزرگترین خطر را برای ترکیه و سوریه ایجاد می کنند."
حلوصی آکار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اجازه خسارت به "برادران سوری" را نخواهد داد
این نشریه نتیجه می گیرد که برای اطمینان از اجرای توافقات انجام شده، قرار است کمیسیون های تخصصی ایجاد شود و در صورت لزوم، طرفین جلسات جدیدی را برای هماهنگی بیشتر اقدامات برگزار کنند.
مذاکرات بین وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه 28 دسامبر در مسکو انجام شد. این اولین دیدار رسمی بین نمایندگان آنکارا و دمشق در 11 سال گذشته بود. وزارت دفاع روسیه پس از این دیدار اعلام کرد، طرفین ماهیت سازنده گفت و گو و لزوم ادامه آن به منظور تثبیت بیشتر اوضاع در سوریه و در کل منطقه را یادآور شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала