پیش بینی رکود اقتصاد جهانی در سال نوی 2023 میلادی

© Fotolia / violetkaipaافزایش قیمت
افزایش قیمت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
اشتراک
تحلیلگران مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی (CEBR) بر این باورند که در سال آینده به دلیل روش‌های مبارزه بانک‌های مرکزی کشورهای با تورم فزاینده، اقتصاد جهان احتمالاً در حالت رکود قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، این اندیشکده بریتانیایی در گزارشی اعلام کرد: "احتمالاً اقتصاد جهانی در سال آینده در نتیجه نرخ‌های بهره بالاتر در واکنش به تورم بالاتر با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد". اضافه می شود در نبرد با تورم هنوز پیروزی حاصل نشده است. ما انتظار داریم بانک های مرکزی علیرغم هزینه های اقتصادی، در سال 2023 به همان رویه ها پایبند باشند. هزینه کاهش تورم به سطوح راحت تر، بدتر شدن چشم انداز رشد اقتصادی در چند سال آینده است.
 В Доме народных собраний в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
پیش بینی برتری چین در اقتصاد جهانی در سال ۲۰۳۶
پیش از این صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده بود که احتمال ورود اقتصاد جهانی به رکود در سال 2023 تقریباً 25 درصد است و رکود در حدود یک سوم اقتصاد جهانی مشاهده خواهد شد.
علاوه بر این، بر اساس پیش بینی های CEBR، تولید ناخالص داخلی جهانی تا سال 2037 (تحلیلگران این شرکت به طور سنتی پیش بینی های خود را برای 15 سال آینده انجام می دهند) به دلیل رشد جهشی در اقتصادهای در حال توسعه ، نسبت به سال جاری دو برابر خواهد شد. در عین حال چین طبق پیش بینی جدید در بهترین حالت در سال 2036 از نظر تولید ناخالص داخلی دلاری از آمریکا پیشی خواهد گرفت. پیش از این، تحلیلگران CEBR پیش بینی کرده بودند که این اتفاق در سال 2030 رخ خواهد داد. در عین حال، برخی از تحلیلگران، همانطور که در این گزارش اشاره شد، کاملا متقاعد شده اند که با وجود برتری چهار برابری در جمعیت، چین هرگز نمی تواند در این شاخص از ایالات متحده پیشی بگیرد. سومین اقتصاد بزرگ جهان تا پایان دوره مورد بررسی، هند خواهد بود که پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی آن در سال 2035 به 10 تریلیون دلار برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала