پیش بینی برتری چین در اقتصاد جهانی در سال ۲۰۳۶

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر В Доме народных собраний в Пекине
 В Доме народных собраний в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
اشتراک
چین شش سال دیرتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد به بزرگترین اقتصاد تبدیل می شود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس پیش‌بینی اقتصاد کلان مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی بریتانیا (CEBR)، چین نمی تواند تا قبل از سال ۲۰۳۶ از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان - آمریکا - پیشی گرفته و از نظر تولید ناخالص داخلی در صدر قرار گیرد.
در همان زمان، در اوایل سال گذشته، تحلیلگران CEBR انتظار داشتند که اقتصاد چین بتواند در سال 2030 از اقتصاد آمریکا پیشی بگیرد، اما پیامدهای قرنطینه چین و "جنگ تجاری" با کشورهای غربی این دوره را شش سال دیگر به جلو برد. علاوه بر این، اگر پکن بخواهد جزیره تایوان را تصرف کند، تحریم های تجاری شدیدی را به دنبال خواهد داشت و بر این اساس، زمان ظهور اقتصاد چین به عنوان اولین اقتصاد جهان ممکن است دوباره تغییر کند.
کارشناسان این مرکز تاکید می کنند: پیامدهای جنگ اقتصادی بین چین و غرب بسیار جدی تر از آنچه پس از آغاز درگیری ها بین روسیه و اوکراین شاهد بودیم خواهد بود. تقریباً مطمئناً یک رکود نسبتاً شدید جهانی و از سرگیری تورم وجود خواهد داشت. اما آسیب به چین چندین برابر بیشتر خواهد بود و این ممکن است مسیر رهبری اقتصاد جهانی را تضعیف کند.
تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند که در سال 2023 اقتصاد کره زمین به دلیل افزایش نرخ های کلیدی توسط بانک های مرکزی (CB) کشورهای مختلف که در تلاش برای مهار تورم فزاینده هستند، با رکود جهانی مواجه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала