- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دبیرکل ناتو خواستار آماده سازی جهت یک درگیر طولانی در اوکراین شد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisمهلت دبیرکل ناتو به روسیه
مهلت دبیرکل ناتو به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
اشتراک
ینس استوکلنیرگ دبیر کل ناتو خواستار ایجاد برنامه بلند مدت حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی بی سی، ینس استوکلنبرگ دبیر کل ناتو در مصاحبه با این شبکه اظهار داشت که غرب می بایست برنامه ای بلند مدت برای حمایت از اوکراین ایجاد نماید. وی تاکید کرد که موفقیت های نیروهای مسلح اوکراین در جریان عملیات ویژه نظامی نمی بایست توهم پیروزی اوکراین را ایجاد نماید.
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2023
ناتو ممکن است به دلیل تامین تسلیحات، زلنسکی را به امضای معاهده صلح با روسیه مجبور کند
دبیر کل ناتو اعلام کرد : "نظامیان اوکراینی در طول چند ماه ضد حملاتی را صورت داده اند، اما ما همچنان می دانیم که روسیه بسیج عمومی اعلام کرده و ردیف نظامیان خود را تکمیل کرده است، بسیاری از افرادی که در جریان بسیج مومی فرا خوانده شده اند در حال حاضر در حال آموزش می باشند. همه چیز بیانگر این است که (نیروهای روسی) برای ادامه جنگ و تلاش احتمالی جهت پیشروی های جدید، ادامه می شوند".
ی تاکید کرد که درگیری روسیه و اوکراین به احتمال فراوان از مسیر مذاکرات صلح حل و فصل خواهد شد. این در حالیست که به ادعای وی شرایطی که در آن بنیان توافقات صلح پایه ریزی می شود، به نسبت توان دو کشور بستگی دارد. استوکلنبرگ خواهان تامین حمایت لازم از اوکراین شد. وی تصریح کرد: "از جمله حمایت نظامی، زیرا این تنها راه متقاعد کردن روسیه به نشستن پشت میز مذاکره و به رسمیت شناختن اوکراین بعنوان دولت مستقل اروپایی دارای حق حاکمیت، می باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала