نگرانی آمریکا از نزدیکی روابط روسیه و چین

© Sputnik / Sergey GuneevПрезидент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине
Президент России Владимир Путин и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا از نزدیکی روسیه و چین در بحبوحه عملیات ویژه در اوکراین نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده رسمی وزارت خارجه آمریکا در اظهار نظر درباره مذاکرات رهبران دو کشور، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ گفت که ایالات متحده از نزدیکی مداوم روسیه و چین در پس زمینه عملیات نظامی ویژه در اوکراین نگران است.
پوتین و شی جین پینگ روز جمعه از طریق یک تماس ویدئو کنفرانس بسته گفتگو کردند. رئیس جمهور چین به ویژه گفت که چین آماده همکاری با روسیه "و همه نیروهای مترقی در جهان که مخالف هژمونیسم و ​​سیاست قدرت هستند" برای مقاومت در برابر سیاست اقدام یکجانبه و همچنین حفاظت از حاکمیت و امنیت دو کشور است. وی خاطرنشان کرد: چین و روسیه باید به گسترش همکاری ها در زمینه انرژی ادامه دهند. شی جین پینگ در جریان گفتگو با پوتین همچنین گفت که تحت رهبری آنها ارزش ویژه همکاری بین روسیه و چین بیش از پیش آشکار شده است و روابط بالغ تر شده است.
وانگ یی، وزیر خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2022
وزارت خارجه چین از تقویت اعتماد متقابل استراتژیک با روسیه خبر داد
سخنگوی ایالات متحده گفت: "ما نگران نزدیک شدن چین به روسیه هستیم زیرا مسکو به تهاجم وحشیانه و غیرقانونی خود به اوکراین ادامه می دهد. پکن ادعا می کند بی طرف است، اما رفتار آن به وضوح نشان می دهد که به سرمایه گذاری برای توسعه روابط با فدراسیون روسیه ادامه می دهد."
به گفته وی، آمریکا و اروپا به چین درباره عواقب احتمالی کمک روسیه در عملیات ویژه در اوکراین و همچنین کمک به دور زدن تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی هشدار دادند. این دیپلمات ارشد گفت: ما از نزدیک گام های پکن را دنبال می کنیم.
روسیه به عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین ادامه می دهد که پوتین آغاز آن را در 24 فوریه اعلام کرد. اهداف آن حفاظت از ساکنان دونباس است، "که به مدت هشت سال در معرض قلدری، نسل کشی توسط رژیم کیف بوده اند." به گفته رئیس جمهور فدراسیون روسیه، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به عدالت برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала