وزارت خارجه چین از تقویت اعتماد متقابل استراتژیک با روسیه خبر داد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وانگ یی، وزیر خارجه چین
وانگ یی، وزیر خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2022
اشتراک
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین: اعتماد متقابل استراتژیک بین روسیه و چین تقویت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت، اعتماد متقابل سیاسی و استراتژیک بین روسیه و چین در سال گذشته تقویت شده است، روابط بین دو کشور "مثل سنگ محکم" است.
به نقل از وب سایت وزارت خارجه چین، وی که در نشست هم اندیشی دیپلماسی چین صحبت می کرد، گفت: در طول سال، چین و روسیه قاطعانه از یکدیگر در حفظ منافع اساسی حمایت کرده اند، اعتماد متقابل سیاسی و استراتژیک ما بیشتر تقویت شده است.
وانگ یی افزود که در سال 2022، روسیه و چین همکاری دوستانه و حسن همجواری را تعمیق کردند، همکاری استراتژیک جامع "بالغ تر و محکم تر" شده است.
همانطور که این دیپلمات تاکید کرد، روابط بین مسکو و پکن علیه هیچ طرف ثالثی نیست، بلکه بر اساس اصول عدم تعهد و عدم تقابل است. وی گفت: "این گونه روابط عاری از مداخله یا تلاش برای ایجاد اختلاف بین دو کشور است و از تغییرات در فضای بین المللی مصون است.
وزیر امور خارجه چین در سخنان خود همچنین خاطرنشان کرد که روسیه و چین به سرعت به هدف رساندن تجارت دوجانبه به 200 میلیارد دلار نزدیک می شوند. پروژه های سرمایه گذاری بزرگ مشترک به طور پیوسته در حال اجرا هستند و مقیاس تسویه حساب ها به ارزهای ملی در حال گسترش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала