مفتی قفقاز شمالی: اتحاد جماهیر شوروی برای تقویت صلح با جهان عرب - اسلام تلاش بسیاری کرد

© Sputnik / Michael Klimentyevاسماعیل بردیف، رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی
اسماعیل بردیف، رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
اشتراک
اسماعیل بردیف، رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی اظهار داشت اتحاد جماهیر شوروی یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان بود که برای تقویت صلح با جهان عرب-اسلام تلاش بسیاری کرد و بنابراین مردم شوروی باید به تاریخ کشور خود افتخار کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بردیف گفت: "کسانی که در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند باید به تاریخ کشور خود افتخار کنند. اتحاد جماهیر شوروی به کشورهای آفریقایی پس ازرفع یوغ استعماری کشورهای غربی توسط آنها کمک کرد و همچنین کشورهای خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین را از نظر سیاسی و اقتصادی مورد حمایت خود قرار داد. حضور اتحاد جماهیر شوروی در سراسر جهان یک ضرورت ژئوپلیتیکی بود".
ظهور و سقوط یک ابرقدرت شوروی چگونه شکل گرفت و فروپاشید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
نگاه ویژه اسپوتنیک
ظهور و سقوط یک ابرقدرت؛ شوروی چگونه شکل گرفت و فروپاشید؟
به گفته رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی ، چیزهای خوب در اتحاد جماهیر شوروی بیشتر از چیزهای بد بود.
وی خاطرنشان کرد:" در زمان شوروی، مردم از نظر اجتماعی محافظت می شدند و به آینده خود اطمینان داشتند و جامعه به غنی و فقیر تقسیم نمی شد. بنابراین، امروز باید آنچه را که انسان بودن را به ما می‌آموزد، از تاریخ خود بگیریم، مثلاً بهترین نمونه های اتحاد و برادری و دوری از تفرقه بر اساس خطوط ملی یا مذهبی را در نظر بگیریم. و به هیچ وجه نباید کشور خود و در این حالت اتحاد جماهیر شوروی را سرزنش کرد . این مثل این است که خود را مورد سرزنش و دشنام قرار دهیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала