محمد اسلامی: آژانس دید که سایت هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای در ایران وجود ندارد

© Sputnikمحمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
اشتراک
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به عملکرد آمریکا در امور هسته‌ای ایران گفت: آنها برنامه هسته‌ای کشورمان را غیرمسالمت‌آمیز جلوه دادند و گفتند که به‌دنبال ساختن بمب اتمی هستند و به همین بهانه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی طی ۲۰ سال اعمال کردند.
به گزارش اسپوتنیک، اسلامی ادامه داد: در این مدت آژانس بررسی و نمونه‌برداری کرد و دید که سایت هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای وجود ندارد و مطالب بیان‌شده چیزی جز اتهام نبود و با هر شرط و بستی سند برجام به امضا رسید که طی آن ایران پذیرفت به‌ازای رفع تحریم‌‌ها فعالیت هسته‌ای خود را محدود کند و اعتمادسازی انجام دهد.
وی افزود: این معامله بین ایران و 1+5 امضا شد و کشور ما به تمام تعهدات خود عمل کرد و خود را با توافق‌نامه انطباق داد اما آنها پیس از چند ماه از برجام خارج شدند و علاوه‌بر عدم عمل به تعهدات خود اجازه ندادند که هیچ کشوری با ایران همکاری کند و مجدداً تحریم‌ها را تشدید کرده اجازه ندادند فعالیت‌های صلح‌آمیز انجام شود و حتی روی غذا و دارو نیز فشار وارد کردند.
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
محمد اسلامی از هماهنگی سفر مقامات آژانس به ایران بعد از تعطیلات ژانویه خبر داد
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اکنون آنها تصمیم گرفتند که به برجام برگردند و مذاکراتی که در حال انجام است در همین راستا می‌باشد اما ادعا می‌کنند که موارد پادمانی از برجام جداست درحالی که این دو یک بحث هستند.
وی با بیان اینکه فشارهایی که آمریکایی ها بر ایران وارد می‌کنند برای رسیدن به اهداف پلیدی است که دارند، گفت: در مقابل محققان در تلاش‌ هستند که وابستگی به اقلام وارداتی را کاهش دهند و قدرت کشور را در صادرات سایر کالاهایی که می‌توانند بازار خوبی داشته باشند افزایش دهند.
اسلامی با اشاره به افزایش فعالیت‌های هسته‌ای مؤثر در زندگی مردم خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی اتمی اموری که می‌تواند تأثیراتی در زندگی مردم داشته باشد مثل رادیوداروها، برق و انرژی، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی و امور مربوط به صنایع از یک سال پیش با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و در حال گسترش است تا بهره‌برداری از ظرفیت هسته‌ای در خدمت جامعه افزایش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала