محمد اسلامی از هماهنگی سفر مقامات آژانس به ایران بعد از تعطیلات ژانویه خبر داد

CC BY 4.0 / IRNA / محمد اسلامی
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس بیت المللی انرژی اتمی به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو در کشور استفاده می‌کنند که پیام مهمش این است اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتماً قادر نبودیم رادیو دارو در کشور تولید کنیم.
وی اضافه کرد: همین تنها شرکتی که داریم سالهاست توسط آمریکایی‌ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی رویه همه را تحریم می‌کنند.
 ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2022
اسپوتنیک توضیح می دهد
نگاهی به بحث ها و اختلافات بین آژانس و ایران در سال 2022
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و برنامه توسعه ما کاملاً فعال است. یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیراً در هفته پژوهش رونمایی کردیم.
اسلامی بیان کرد: نکته مهمتر درمانی است که بتواند سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون اینکه آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعاً آسیب‌های زیادی طی این سال‌ها دیده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: گام تکمیلی ما این است که بتوانیم بر پایه مشتقات آب سنگین داروهای جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دادیم، در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته باشیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در رابطه با سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفتگوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала