اعتراف مقامات اروپایی: اعتماد به آمریکا اقتصاد ما را فلج و غارت کرد

کاریکاتور
کاریکاتور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2022
اشتراک
مقامات ارشد اروپایی از غارت اروپا توسط آمریکا به بهانه جنگ اوکراین به سطوح آمدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه پولتیکو، اظهارات مقامات اروپایی از خشم شدید سیاستمداران قاره کهن از سودجویی های فراوان ایالات متحده به بهانه جنگ اوکراین حکایت دارد.
این نشریه می نویسد: «مقامات اروپایی می تاکید می کنند که آمریکا بیشترین سود را از جنگ اوکراین می‌برد زیرا گاز بیشتری با قیمتی بالاتر و سلاح‌های بیشتری به اروپا می‌فروشد». یک مقام اروپایی در این خصوص به این نشریه اظهار کرده است: «ما در واقع در بُرهه حساس تاریخی قرار گرفته‌ایم. اروپا در تجارت با آمریکا تحت تأثیر دو فشار قرار گرفته؛ اول اعطای یارانه‌های دولتی در آمریکا و دوم قیمت‌های بالای انرژی وارداتی از آمریکا! این دو مشکل سبب شده افکار عمومی اروپا در مقابل هرگونه تلاش در جنگ اوکراین بلکه اتحاد فرا آتلانتیکی قرار گیرد. آمریکا باید بداند افکار عمومی در بسیاری از کشورهای اروپایی عوض شده است!».
کاریکاتور ملخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
چندرسانه ای
زلنسکی در حال بلعدین اروپا در شکل ملخ + کاریکاتور
ژوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا اذعان کرد: "دوستان آمریکایی ما تصمیماتی می‌گیرند که بر وضع اقتصادی ما اثرگذار است".
این درحالیست که مقامات آمریکایی مسبب تمامی مصائب اروپا را جنگ اوکراین می داند و تازه اظهار می کند که به اروپا برای عبور از شرایط موجود و پر کردن انبارهای گازی آن کمک کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала