قدردانی لاوروف از عربستان برای یافتن راه هایی در حل بحران اوکراین

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه بر اوضاع ایران
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
لاوروف از عربستان برای یافتن راه هایی به منظور حل بحران اوکراین قدردانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از سایت وزارت امور خارجه روسیه، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای سعودی خود، از آمادگی رهبری عربستان سعودی برای جستجوی راه هایی برای حل مشکلات اوکراین ابراز قدردانی کرد.
در این پیام آمده است : “لاوروف به بن فرحان در مورد برخی از جنبه‌های وضعیت اوکراین در چارچوب عملیات نظامی ویژه روسیه اطلاع داد. در عین حال، طرف روسی از موضع سازنده و آمادگی رهبری عربستان سعودی برای تلاش برای یافتن راه‌هایی به منظور حل مشکلات مرتبط با وقایع اوکراین قدردانی کرد.”
همچنین خاطرنشان می‌شود که طرفین در مورد موضوعات اولویت ‌دار برای توسعه همکاری‌های متنوع و سودمند دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند و توجه ویژه‌ای به تداوم تعامل سازنده در قالب اوپک پلاس شد.
روسیه در تاریخ فوریه عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را " حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала