رئیس شرکت گازپروم روسیه حجم آتی صادرات گاز به چین را پیش بینی کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم
الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم گفت: در آینده حجم گاز صادراتی روسیه به چین در مجموع به تقریباً 100 میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید. اظهارات وی در کانال تلگرامی شرکت گازپروم منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، میلر تاریخ مشخصی را برای دستیابی به این شاخص پیش بینی نکرد. وی تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک حجم کل صادرات به چین بالغ بر 48 میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود. برای مقایسه، این حدود 90 میلیارد متر مکعب کمتر از گاز عرضه شده به اروپا در سال 2021 است.
به گفته میلر، برآورد 100 میلیارد متر مکعبی شامل یک خط لوله انتقال گاز صادراتی از مغولستان است که ظرفیت طراحی آن 50 میلیارد متر مکعب است. ساخت این زیرساخت هنوز آغاز نشده و ممکن است در سال 2024 آغاز شود.
صادرات گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
روسیه و ترکیه اجرای پروژه ایجاد هاب گاز را آغاز کرده اند
گازپروم، همانطور که رئیس این شرکت تصریح کرد، در ماه دسامبر تصمیم گرفت بیش از تعهدات قراردادی روزانه به چین گاز صادر کند. وی همچنین توضیح داد که بر اساس پیش بینی ها، رشد مصرف گاز در چین باید 40 درصد از کل 20 درصد رشد جهانی را در 20 سال آینده تامین کند.
در همان زمان، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، در پیش‌بینی‌های منتشر شده در پایان اکتبر، خاطرنشان کرد که رشد تقاضای گاز در چین بین سال‌های 2021 تا 2030 به 2 درصد در سال کاهش می‌یابد، در حالی که از سال 2010 تاکنون 12 درصد رشد داشته است. این از جمله نشان دهنده تمرکز پکن بر استفاده فعال تر از منابع تجدیدپذیر انرژی است. به عقیده آژانس بین‌المللی انرژی، این امر باعث می‌شود اجرای هدف تغییر مسیر صادرات گاز روسیه و رو آوردن مسکو به بازار چین دشوارتر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала