روسیه و ترکیه اجرای پروژه ایجاد هاب گاز را آغاز کرده اند

صادرات گاز
صادرات گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
اشتراک
الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم روسیه گفت: روسیه و ترکیه اجرای پروژه هاب گاز را در عمل آغاز کرده اند. او این موضوع را در یک کنفرانس تلفنی در آستانه سال نو میلادی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی تاکید کرد: هاب گاز قیمت گذاری شفاف و عادلانه را در بازار گاز تضمین می کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبتکر ایجاد هاب گاز در ترکیه بوده است. او این ایده را پس از انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 بیان کرد که باعث شد گازرسانی مستقیم به اروپا غیرممکن شود. پیش بینی می شود که گازپروم قادر خواهد بود حجم گازی را که قبلاً از طریق کف دریای بالتیک صادر می شد، از راه ترکیه ارسال کند، اگرچه این امر مستلزم ایجاد زیرساخت های جدید است.
خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
کاهش شدید قیمت گاز در اروپا + جزئیات
این پروژه ممکن است در منطقه تراکیا در شمال غربی ترکیه مستقر شود. در ترکیه می گویند قرار است آنکارا تا پایان سال 2022 در مورد نقشه راه پروژه هاب گاز تصمیم بگیرد و دو کشور کار مستقیما روی آن را از ابتدای سال 2023 آغاز کنند. الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه پیشتر گفته بود که الجزایر، قطر و آذربایجان می توانند شرکای شرکت گازپروم باشند.
ولادیمیر دمیدوف، کارشناس بازار منابع و انرژی بین المللی، معتقد است که اولین مرحله در اجرای پروژه هاب گاز ترکیه می تواند توافق بر سر تحویل گاز از طریق آذربایجان و به دنبال آن ساخت زیرساخت ها در ترکیه و روسیه باشد. به این ترتیب ممکن است راه اندازی صادرات گاز از طریق ترکیه دو تا چهار سال طول بکشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала