چینی ها وزیر خارجه اوکراین را به سخره گرفتند: "دیوانه شده"

© AP Photo / Rafael YaghobzadehМинистр иностранных дел Украины Дмитрий Кулеба
Министр иностранных дел Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2022
اشتراک
خوانندگان پورتال چینی "گوانچا" از اظهارات دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین مبنی بر اینکه روسیه تنها پس از یک دادگاه بین المللی اجازه حضور در "اجلاس صلح" سازمان ملل را خواهد داشت، به شدت انتقاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، خوانندگان این پورتال تصور کردند که این سیاستمدار اوکراینی به نوعی دیوانه شده و پیشنهاد وی تنها یک شوخی احمقانه می باشد.
guan_15873846472384 نوشت:" این فرد می خواهد اوکراین را به افغانستان دوم تبدیل کند قبل از اینکه همه بتوانند مذاکرات صلح را آغاز کنند. این هدف آمریکاست. در آینده، اوکراین یک دولت تابع آمریکا خواهد بود و زمین ها و منابع آن متعلق به یانکی ها خواهد بود".
این خواننده پرسید:" آیا روسیه باید قبل از شروع مذاکرات صلح زیر بار دادگاه برود؟ آیا وزیر خارجه اوکراین عقل خود را کاملا از دست داده است؟ آیا آمریکایی ها بیش از حد به او اکستازی دادند؟
شیائو بای شیائو بای نیز نوشت:" این فقط نوعی شوخی است. روسیه به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل چگونه می تواند در این "اجلاس صلح" شرکت نکند؟ کاملا غیر واقعی است!"
فانگ تیان نوشت:" این به طرز وحشتناکی خنده دار است، طرفین با تمام وجود دارند دعوا می کنند، از چه نوع مذاکراتی می توان صحبت کرد؟ به هر حال، اوکراین چه شروطی برای بهبود شرایط دارد؟ پدر آمریکایی؟
هو چونلان پیشنهاد کرد :" یک دادگاه بین المللی واقعاً مورد نیاز است. قضاوت جنایتکاران جنگی ناتو و الیگارش های اوکراینی از جمله الیگارش جدید "زلنسکی" ضروری است".
Cirqual نیز اضافه کرد:" عاقبت اوکراین، بازگشت به عصر حجر خواهد بود. در پنجاه سال آینده کشوری به شدت فقیر و عقب مانده خواهد بود که بارها توسط غرب ویران خواهد شد.
یک روز پیش از آن، مقامات اوکراینی پیشنهاد برگزاری گاجلاس صلح" در ماه فوریه در محل سازمان ملل و با میانجی گری آنتونیو گوترش را دادند. در همان زمان، کی یف تصریح کرد که روسیه باید تنها پس از "دادگاه بین المللی" به این مذاکرات دعوت شود.
دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، در واکنش به این پیشنهاد، خاطرنشان کرد که مسکو هرگز از شرایط دیگران پیروی نکرده است.
در اوایل نوامبر، زلنسکی پس از گزارش رسانه های غربی مبنی بر اینکه کی یف به سمت گفت و گو با مسکو سوق داده شده است، شرایطی را برای شروع مذاکرات مطرح کرد. به گفته وی، "بازگرداندن تمامیت ارضی، احترام به منشور ملل متحد، جبران همه خسارات، مجازات هر جنایتکار جنگی و تضمین عدم تکرار این اتفاقات"، بخشی از این شروط بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала