بربوک: مسیر اوکراین به اتحادیه اروپا طولانی و دشوار خواهد بود

© Sputnik / Press service of The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Германии Анналена Бербок
Министр иностранных дел Германии Анналена Бербок - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2022
اشتراک
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت، مسیر اوکراین به سمت اتحادیه اروپا طولانی و دشوار خواهد بود، اگرچه رهبری اتحادیه اروپا از کی یف در روند تغییر قوانین ملی حمایت خواهد کرد.
"به گزارش اسپوتنیک، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "دیجی 24" رومانی، گفت:" اوکراینی ها آینده خود را در اروپا و اتحادیه اروپا می بینند. این مسیر طولانی و البته گاهی دشوار خواهد بود، اما ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از اوکراین در روند هماهنگ سازی نظام حقوقی و استانداردهای خود با اتحادیه اروپا حمایت کرده و در نتیجه راه را برای الحاق این کشور هموار کنیم".
به گفته وی، رهبری اتحادیه اروپا نیز باید خود را آماده کند، زیرا تنها "افراشتن پرچم های جدید بر فراز ساختمان شورا در بروکسل" کافی نیست.
وی ادامه داد :" ما باید به این بیندیشیم که چگونه می‌توانیم در اتحادیه اروپا بهتر عمل کرده و تصمیم بگیریم. به همین دلیل است که از اصلاحاتی مانند ارائه "رأی اکثریت واجد شرایط" در تعدادی از زمینه ها حمایت می کنیم".
سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران در بروکسل در 23 ژوئن اعطای وضعیت نامزدهای پیوستن به اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی را تصویب کردند. این اجلاس همچنین آمادگی خود برای اعطای وضعیت نامزد عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا پس از تحقق تعدادی از شرایط را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала