تغییر جهت گاز روسیه به سمت افغانستان و پاکستان

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
اشتراک
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه: در دراز مدت، روسیه می تواند گاز طبیعی خود را به بازارهای افغانستان و پاکستان ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشت که در دراز مدت، روسیه می تواند گاز طبیعی خود را به بازارهای افغانستان و پاکستان ارسال کند.
وی در ادامه افزود: " اگر از چشم انداز عمیق تر صحبت کنیم، منظور صادرات گاز به افغانستان و پاکستان است که یا با استفاده از پروژه های زیربنایی آسیای میانه یا از طریق سوآپ از خاک ایران، انجام خواهد شد یعنی گاز آنها را در جنوب کشور دریافت می کنیم و در ازای آن برای مصرف کنندگان ایرانی گاز شمال را تامین می کنیم".
Эксклюзивная выставка иранских товаров в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
گزارش و تحلیل
جزئیات جدید بزرگترین معامله نفت و گاز بین ایران و روسیه + ویدئو
پیش از این، نواک گزارش داده بود که روسیه و ایران در حال کار بر روی سوآپ نفت و گاز و در حال بررسی مسیرها و مکانیسم های اجرایی برای این کار هستند. به گفته وی، در مرحله اول می توان از تامین 5 میلیون تن نفت و تا 10 میلیارد مترمکعب گاز صحبت کرد. این موضوع به ویژه در کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی در اوایل نوامبر مورد بحث قرار گرفت.
گفتنی است، مصدق مالک، وزیر نفت پاکستان در اوایل دسامبر اعلام کرده بود که این کشور بر سر واردات نفت، بنزین و سوخت دیزل از روسیه به توافق رسیده است. مالک خاطرنشان کرد که روسیه علاقه زیادی به صادرات گاز به پاکستان دارد و مذاکرات با اسلام آباد در مورد دو پروژه - ساخت خط لوله گاز "پاکستان استریم" و ساخت یک خط لوله گاز بزرگ دیگر آغاز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала