اعتراف آمریکایی‌ها به توانایی روسیه در نابودی پاتریوت

سیستم پاتریوت
سیستم پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2022
اشتراک
فوربس: نقطه ضعف سیستم دفاع هوایی پاتریوت آمریکایی تحرک کم است، روسیه می تواند از این مزیت استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، پاول ایدون، در مقاله ای منتشره در"فوربس"، می نویسد: نقطه ضعف سیستم دفاع هوایی پاتریوت آمریکایی تحرک کم است، روسیه می تواند از این مزیت استفاده کند.
مقاله نویس نشریه نامبرده در ادامه نوشت: "بعید است که اوکراین از این سیستم برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند، زیرا استفاده از آنها در تعداد زیاد اجازه می دهد تا "از دید سیستم دفاع هوایی به دور بمانند".
با این حال، از بین بردن پاتریوت "به یک دلیل اصلی" می تواند موفقیت آمیز باشد، زیرا تغییر جای این سیستم برای فرار از حملات "آنقدرها هم آسان نیست".
اگر برای کار با این سیستم فقط نیاز به سه نفر است، اما برای جابجایی آن و راه اندازی تمام اجزای آن به شرکت 90 نفر لازم خواهد بود".
شایان ذکر است که چهارشنبه گذشته ولادیمیر زلنسکی به دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر کرد و با رئیس کاخ سفید و رهبری کنگره دیداری داشت. همزمان با سفر او، کمک نظامی جدید 1.85 میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین اعلام شد که از جمله شامل سیستم های دفاع هوایی پاتریوت است.
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
روسیه ارسال احتمالی سامانه های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین را محکوم کرد
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش تجهیزات نظامی را به ارزش میلیاردها دلار برای نیروهای مسلح اوکراین تامین کردند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала