روسیه ارسال احتمالی سامانه های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین را محکوم کرد

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در امریکا
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، انتقال احتمالی سامانه های پاتریوت از سوی ایالات متحده آمریکا به کی یف، اقدام تحریک‌آمیز دیگری خواهد بود که با عواقب غیرقابل پیش‌بینی همراه است.
به گزارش اسپوتنیک، در تفسیر منتشره در کانال تلگرامی این نمایندگی دیپلماتیک گفته می شود:"در ایالات متحده، یک کمپین اطلاعاتی در مورد تدارک ادعایی ارسال سیستم های دفاع هوایی با فناوری پیشرفته به کی یف راه اندازی شده است. گفته می شود که جو بایدن ممکن است به زودی چنین تصمیمی بگیرد. اگر این اطلاعات تایید شود، شاهد یک اقدام تحریک آمیز دیگر توسط دولت آمریکا خواهیم بود که می تواند منجر به عواقب غیرقابل پیش بینی شود".
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2022
کرملین: سامانه های پاتریوت، هدف قانونی برای نیروهای نظامی روسیه خواهند بود
سفارت روسیه خاطرنشان می کند که ادامه تحویل وسایل دفاعی تنها "احساس معافیت از مجازات رژیم (ولادیمیر) زلنسکی" را تقویت کرده و کی یف را "به سمت جنایات جدید علیه غیرنظامیان در مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون سوق می دهد."
به عقیده نمایندگی دیپلماتیک روسیه ، ایالات متحده، حتی بدون ارائه مجتمع های پاتریوت به کی یف، "هر چه عمیق تر و عمیق تر به درگیری ها در فضای پس از شوروی کشانده می شود". "جریان تسلیحات در حال افزایش است، آموزش پرسنل نظامی اوکراینی در حال گسترش است و نیروهای مسلح اوکراین با داده های اطلاعاتی تامین می شوند. اعزام متخصصان نظامی آمریکایی به منطقه جنگی به طور فزاینده ای مورد بحث قرار می گیرد. علاوه بر این، شهروندان آمریکایی همچنین به عنوان مزدوران در این رویارویی شرکت می کنند."
سفارت روسیه در واشنگتن تاکید کرد: "این خط مشی واشنگتن نه تنها به روابط روسیه و آمریکا آسیب زیادی وارد می کند، بلکه خطرات بیشتری را برای امنیت جهانی ایجاد می کند. این ایالات متحده است که مسئول طولانی شدن و تشدید درگیری اوکراین است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала