- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مهمترین اظهارات ولادیمیر پوتین پس از نشست شورای دولتی فدراسیون روسیه

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در پایان نشست شورای دولتی روسیه ضمن شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی، به پرسش خبرنگاران پاسخ داد
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز پنجشنبه و پس از اتمام نشست شورای دولتی فدراسیون روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت و در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران، نکات مهمی را در خصوص مسائل مربوط به اوکراین مطرح نمود. در ذیل به مهمترین نکات این اظهارات اشاره می گردد:
پوتین: روسیه به دنبال پایان دادن به درگیری در اوکراین است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هدف روسیه چرخاندن چرخ درگیری در اوکراین نیست، بلکه پایان دادن به آن است. روسیه برای پایان دادن به درگیری در اوکراین تلاش خواهد کرد و هر چه زودتر بهتر خواهد بود.
پوتین در یک رویکرد مطبوعاتی پس از جلسه شورای دولتی گفت: هدف ما چرخاندن چرخ درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای این تلاش می کنیم و به تلاش خود ادامه خواهیم داد. ما تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که این کار تکمیل شود و البته هر چه زودتر بهتر است.
پوتین عملیات ویژه در اوکراین را اقدامی اجباری و ضروری خواند
رئیس‌جمهور روسیه با ابراز قدردانی از ارتش روسیه گفت: هر چیزی که مربوط به عملیات ویژه است یک اقدام اجباری و ضروری است.
پوتین در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "یک بار دیگر تکرار می کنم: ما معتقدیم که ... هر که چیزی که مربوط به عملیات نظامی ویژه است، یک اقدام کاملاً اجباری و ضروری است. ما باید از نظامیان ، سربازان، افسران، رزمندگان مان برای هر آن چه که برای محافظت از روسیه و منافع، حاکمیت و مهمتر از همه محافظت از مردم ما انجام می دهند، سپاسگزار باشیم. پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:
به گفته وی، سربازان روسی با عزت عمل می کنند و به آنچه کشور نیاز دارد دست می یابند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
پوتین: روسیه درگیر نظامی کردن اقتصاد نخواهد شد
پوتین هدف روسیه را حفاظت از مردم اوکراین خواند
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که هدف روسیه محافظت از مردمی در اوکراین است که خود را بخشی از فرهنگ روسیه احساس می کنند.
پوتین به خبرنگاران گفت: "هدف ما در درجه اول محافظت از مردم است، بار دیگر تکرار می کنم، کسانی که احساس می کنند بخشی از مردم ما هستند، بخشی از فرهنگ ما هستند."
وی تاکید کرد: "تحت هیچ شرایطی نمی توان بر خلاف اراده ملت قدم برداشت. ما اگر این بدین شکل است، پس این اصل می بایست فراگیر باشد و تحت هیچ شرایط می توان بر خلاف اراده آن بخش از جامعه قدم برداشت که خود را بخشی از یک تجسم دیگر می داند، خودش را بخشی از ملت روس و جهان روسی می داند، خود را بخشی از این فرهنگ احساس می کند، بخشی از این زبان، بخشی ار این تاریخ و سنت. بر علیه آنها نیز نمی بایست جنگید، اما بر علیه آنها در سال 2014 جنگ به راه انداختند".
رئیس جمهور افزود: "دقیقا جنگ، صحبت هم در مورد همین بود. این چه چیزی هست اگر ز آسمان مستقیما به مراکز شهر های چند میلیون نفری حمله کردند، این چیست، اگر بر علیه آنها نظامی با نفربر زرهی اعزام کردند؟ این همان جنگ هست . ما همه چیز را تحمل کردیم، تحمل کردیم، تحمل کردیم و امیدوار بودیم به یک توافقات صلح آمیز".
روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین سر باز نزده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین سر باز نزده است، این کیف هست که خودش برای خودش گفتگو را ممنوع کرده است.
وی در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: "ما هرگز از این امر سر باز نزده ایم". وی تاکید کرد که رهبران اوکراین خودشان برای خودشان مذاکره را ممنوع کردند که تا حدی غیر معمول و حتی عجیب به نظر می رسد».
پوتین: روسیه بخش بزرگی از تجهیزات نظامی دوران شوروی که در اختیار اوکراین بوده را نابود کرده است.
ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه بسیاری از تجهیزات دوران شوروی را از کار انداخت که غرب به اوکراین تحویل داده است.
وی در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار داشت: "کلا ما همه چیز را از کار انداختیم، ده ها فقره تجهیزات را سوزاندیم، می توان تعداد آنها را شمرد، تجهیزات زرهی، صدها فقره از آنها هستند، و چیزهای دیگر در همان مقیاس. خیلی نابود کردیم و این واقعیت دارد".
وی تاکید کرد که این بدان معنا نیست که کشورهای ناتو تجهیزات دیگری در اختیار ندارند.
Президент РФ Владимир Путин во время видеообращения к участникам первого съезда Российского движения детей и молодёжи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در کرملین تایید کردند که پوتین از منطقه عملیات ویژه بازدید کرده است
روسیه اینکه چه میزان تسلیحات در انبارهای اوکراین باقی مانده را محاسبه می کند و در نظر میگیرد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه اینکه چه میزان تسلیحات در انبارهای اوکراین باقی مانده را محاسبه می کند و در نظر میگیرد.
وی بیان کرد: "ما تمام چیز هایی که به آنجا وارد می شود را نیز می شماریم، محاسبه می کنیم که کجا و چقدر در انبارها باقی مانده، چه چیزی می توانند تولید کنند، طی چه مدتی ، چطور آنها می توانند کادر تربیت کنند و همه چیز".
پوتین درباره سقف قیمت نفت و حمله تروریستی نورد استریم چنین گفت:
- روسیه چیزی از سقف قیمت نفت از دست نمی دهد، زیرا ما با این قیمت ها می فروشیم.
- فرمان اقدامات تلافی جویانه برای اعمال محدودیت قیمت نفت توسط غرب در روزهای دوشنبه یا سه شنبه امضا خواهد شد.
- محدود کردن قیمت انرژی، این بازگشتی به استعمار است. آمریکا به غارت عادت کرده است.
- اگر غرب قراردادهای تامین گاز روسیه را نقض کند، ما این حق را خواهیم داشت که از انجام بخش مربوط به خود در قرارداد خودداری کنیم.
- پشت تخریب "نورد استریم" کسی است که از ترانزیت گاز از طریق اوکراین سود می برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала