رسانه: ممکن است آمریکا با اوکراین مانند افغانستان رفتار کند

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteЗдание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября
Здание Пентагона с флагом США в память о жертвах трагедии 11 сентября - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
اشتراک
روزنامه هیل می نویسد ایالات متحده در رابطه با اوکراین ممکن است شروع به عمل در راستای منافع خود کند، همانطور که هنگام خروج نیروهای آمریکا از افغانستان اتفاق افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، هارلان اولمان، مقاله نویس روزنامه هیل نوشت: "در مقطعی، ایالات متحده در راستای منافع خود عمل خواهد کرد، شاید به همان شکلی که دولت ترامپ در مذاکرات خروج نیروها از افغانستان با طالبان و نه با دولت افغانستان انجام داد.
وی همچنین افزود که برخی از مقامات پنتاگون درگیری اوکراین را نبرد "روسیه بزرگ علیه روسیه کوچک" توصیف می کنند.
اولمان گفت: "این بدان معناست که بعید است اوکراین بتواند روسیه قدرتمند را در صورت درگیری طولانی مدت شکست دهد.
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2022
رسانه: زلنسکی نباید با "کاسه گدایی" به آمریکا می آمد
این روزنامه‌نگار در مورد حمایت از اوکراین از سوی کاخ سفید و کشورهای ناتو خاطرنشان کرد که این کمک‌ها شامل ارائه کمک‌های نظامی و دیگر کمک‌ها به اوکراین برای دفاع و حفظ بقا است. با این حال، بسته های کمکی به گونه ای طراحی شده اند که از "اخراج روسیه از تمام یا بیشتر مناطق تحت کنترلش در کریمه و دونباس و تحریک تشدید تنش توسط مسکو جلوگیری شود."
اولمان پرسید در حالی که ایالات متحده و ناتو قاطعانه برای حمایت از اوکراین توافق کرده اند، آیا اگر جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد، این انسجام ادامه خواهد یافت؟
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه ای را برای آزادسازی دونباس از دست ملی گرایان کیف انجام داده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است.
روز 30 سپتامبر، رهبر روسیه توافق نامه هایی را در موردالحاق جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپوروژیه به روسیه امضا کرد. او اطمینان داد که دولت روسیه امنیت مناطق جدید را تضمین و زیرساخت های تخریب شده توسط نیروهای اوکراینی را بازسازی خواهد کرد.
ایالات متحده و متحدانش در ناتو در شرایط اجرای عملیات ویژه روسیه در اوکراین، از کی یف با تحویل تسلیحات حمایت می کنند و این برنامه ها ده ها میلیارد دلار هزینه دارد. مسکو به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و محموله های تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала