عربستان: پادشاهی به روی همه کشورها از جمله روسیه و چین باز است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه
حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2022
اشتراک
اختصاصی
عضو شورای عربستان سعودی: پادشاهی به روی همه کشورها از جمله روسیه و چین باز است.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از اعضای مجلس شورای عربستان سعودی، مشاور پادشاه در امور مالی و بانکی، فضل بن سعد البوئینین به طور اختصاصی با اسپوتنیک درباره اینکه چرا این کشور قرار است با توافق اوپک + بیشتر از فرمت اوپک کار کند، مصاحبه کرد. زمانی که بازیگران شخص ثالث سعی می‌کنند سقفی بر قیمت نفت روسیه اعمال کنند، این معامله موفق می‌شود تعادل بازار نفت را حفظ کند و اینکه ریاض چگونه می‌تواند در برابر فشار غرب مقاومت کند و به همکاری نزدیک با مسکو و پکن ادامه دهد.
شوک بزرگ در بازار جهانی نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
فارین پالسی بازندگان در تعیین سقف قیمت نفت روسیه را معرفی کرد
آیا سازوکار اوپک به ثبات بازار نفت کمک کرده است؟ و آیا در آینده نزدیک از پس چنین وظیفه ای بر خواهد آمد؟
من می گویم که اکنون پویایی قیمت در بازار نفت توسط تصمیمات اوپک پلاس کنترل می شود و نه فقط کشورهای عضو اوپک. این معامله دقیقاً به منظور حفظ تعادل قیمت و عرضه با تلاش مشترک ایجاد شد - کار اوپک + کاملاً با اهداف آن مطابقت دارد. توجه می‌کنم که بدون کار اوپک پلاس، ما به سادگی نمی‌توانستیم با تثبیت قیمت نفت در طول همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه جهانی در سال 2020 کنار بیاییم. بنابراین، گسترش اوپک به اوپک + تصمیم بسیار درستی بود.
پادشاهی برای سال های آینده چه برنامه هایی برای توسعه همکاری با پکن دارد؟
چین شریک استراتژیک عربستان سعودی است و پس از سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ما حتی در این مورد بیشتر متقاعد شدیم. ما تعداد زیادی توافقنامه را امضا کردیم، از جمله در چارچوب چشم انداز ملی 2030 و ابتکار اقتصادی چین یک کمربند، یک جاده. این توافقات در سال های آینده اجرایی خواهد شد. علاوه بر این، ما انتظار داریم که تعدادی از دفاتر نمایندگی از شرکت های چینی به زودی در پادشاهی افتتاح شود. این سرمایه گذاری چینی ها در عربستان سعودی را چندین برابر افزایش می دهد - و این باید در چند سال آینده اتفاق بیفتد.
و همکاری با روسیه در حال حاضر برای پادشاهی در چه زمینه‌هایی مهم است؟
عربستان سعودی به روی همه کشورهای صنعتی از جمله روسیه باز است. ما روابط دوجانبه بسیار نزدیک و عمیقی در زمینه های مختلف داریم. اول از همه، منافع ما در چارچوب کار اوپک + تلاقی می کند: مسکو نیز مانند ما به ثبات بازار نفت علاقه مند است. زمینه های همکاری مهم نه تنها شامل انرژی، بلکه بخش فناوری پیشرفته نیز می شود. من معتقدم که همکاری ما در این بخش‌ها تنها قوی‌تر خواهد شد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала