فارین پالسی بازندگان در تعیین سقف قیمت نفت روسیه را معرفی کرد

شوک بزرگ در بازار جهانی نفت
شوک بزرگ در بازار جهانی نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
اشتراک
فارین پالسی: از سقف قیمت بر نفت روسیه اروپا خسارت می بیند و نه مسکو.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه فارین پالسی، بیشترین قیمت تعیین شده توسط غرب بر نفت روسیه اجازه کاهش درآمدهای مسکو را نمی دهد، در عین حال به اروپایی ها لطمه خواهد زد.
در این مقاله توضیح داده می شود که سقف قیمتی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، آمریکا، گروه هفت استرالیا بر حامل انرژی به میزان 60 دلار در ازای هر بشکه، هر چند که در غرب بعنوان یک پیروزی دیپلماتیک خوانده می شود، اما نمی تواند به شکل چشمگیری درآمد روسیه را کاهش دهد.
این نشریه داده های معاملات نفتی را بیان می کند: در سالهای اخیر نفت روسیه بطور متوسط حدود 60 دلار بر بشکه بفروش می رسید، و تخفیف ها برای نفت مارک Urals از اول بحران اوکراین دو برابر کم شدند. در عین حال قیمت یک بشکه نفت Brent تنها سه روز پس از اعلام سقف قیمتی تا 76 دلار کاهش یافت.
سقف قیمت نفت روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2022
داده نمایی
سقف قیمت نفت روسیه +‌ داده نمایی
فارین پالسی می نویسد که در غرب علیرغم میل به لطمه زدن به روسیه، این نگرانی را داشتند که اعمال سقف قیمت بر نفت آن، قیمت این حامل انرژی را در جهان بالا می برد.
این نشریه تاکید می کند که در ماه ژانویه اتحادیه اروپا محدودیت های قیمتی را مورد بازنگری قرار خواهد داد، زیرا که لهستان بر کاهش سقف تا مرز 30 دلار در هر بشکه پافشاری می کند، در عین حال یونان، قبرس و مالت که از انتقال این ماده خام کسب درآمد می کنند، مخالف این اقدام می باشند.
نویسنده این مقاله همچنین اذعان می کند کن اختلاف نظرها در خصوص این مسئله و همچنین در مورد تحریم واردات نفت روسیه از مسیر دریا می توانند مشکلاتی را در زمینه حفظ وحدت در مسئله تحریم های سوختی ایجاد نمایند. این در حالیست که اتحادیه اروپا قبل از اعمال سقف قیمتی نیز حرکت در مسیر سرباز زدن از نفت روسیه را آغاز کرده بود، در نتیجه این اقدام بر سرمایه های کرملین نمی بایست تاثیری بگذارد. این نشریه همچنین رشد شکایات کشورهای اروپایی از موثر بودن و مضر بودن تحریم ها برای خود آنها را پیش بینی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала