سازمان حقوق بشری سوئیسی: اعلام حالت فوق العاده در مولداوی در راستای محدودیت حقوق شهروندان میباشد

© AFP 2023 / Stefan WermuthГосударственные флаги Швейцарии в Берне
Государственные флаги Швейцарии в Берне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2022
اشتراک
سازمان حقوق بشری "Solidaritätsnetz International": اعلام حالت فوق العاده در مولداوی در راستای محدودیت حقوق شهروندان میباشد.
سازمان حقوق بشری سوئیسی "Solidaritätsnetz International" معتقد است که دلایل اعمال حالت فوق العاده در مولداوی اقدامی "بوضوح ساختگی است تا حقوق قانون اساسی شهروندان ا محدود و قدرت را در دستان رئیس جمهور سوندو متمرکز کند".
این سازمان معتقد است که در مولداوی بلایای طبیعی وجود ندارد، کشنیوف با مسکو نمی جنگد و اتحادیه اروپا و سوئیس برای برنامه های بشردوستانه برای اوکراینی ها منابع در اختیار آن قرار می دهند. حالت فوق العاده – تلاشی برای پنهان کردن ناتوانی خود در حوزه اجتماعی و اصلاحات می باشد.
در بیانیه این سازمان آمده است: "کمیسیون حالت فوق العاده به شکل دیکتاتور مآبانه جامعه شهروندی را سرکوب می نماید، و 18 اکتبر تجمعات اعتراضی صلح آمیز متفرّق شدند. سازمان ما، Amnesty International و برخی سازمان های حقوق بشری دیگر خشونت اعمال شده توسط مقامات کشنیوف را محکوم کردند".
به گفته این مدافعین حقوق بشر، در مولداوی که به آن جایگاه کاندیدای ورود به اتحادیه اروپا داده شده است، رژیم خودکامه رئیس جمهور سندو در حال شکل گیری می باشد.
مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
واکنش مسکو به لغو مجوز پخش شبکه های روس زبان در مولداوی
پیشتر مولداوی اعتبار مجوز 6 شبکه تلویزیونی - "اول در مولداوی"، "ار ت ار مولداوی"، "آکچنت تی وی"، و نیز "ان تی وی مولداوی"، "تی وی 6" و "اورخی تی وی" را متوقف کرده بود. مایا سوندو رئیس جمهور این کشور از این اقدام حمایت نموده بود.
این نهاد تاکید کرد: "اصل بنیادین جامعه دموکراتیک – حق آزادی کلام- به شکل خارج از دادگاه نقض شده است. و این واقعیت که شبکه ها می بایست از 19 دسامبر پخش برنامه های خود را قطع کنند، بیانگر آن است که رسانه ها ز حق دفاع حقوقی موثر بهره مند نمی باشند".
سازمان "Solidaritätsnetz International" معتقد است که نهادهای دولتی مولداوی با روش های کثیف مبارزه با قبای سیاسی و اپوزسیون استفاده می کنند". این سازمان خواهان داخله دیپلماتیک بی وقفه اتحادیه اروپا و سوئیس ی باشد تا "اروپا با بی علنی خود یک .دیکتاتور جدید ایجاد نکند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала