واکنش مسکو به لغو مجوز پخش شبکه های روس زبان در مولداوی

مسکو
مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه لغو مجوز پخش شبکه های روش زبان در مولداوی را سانسور سیاسی نامید.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تصمیم کشنیوف در راستای لغو مجوز پخش شبکه های روس زبات در مولداوی را بعنوان اقدامی در جهت سانسور سیاسی ارزیابی کرده و از سازمانهای بین المللی می خواهد ارزیابی خود را نسبت به این اقدام اعلام موضع نمایند.
دولت مولداوی روز جمعه مجوز پخش شبکه های تلویزیونی اپوزسیون و روس زبان Primul in Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6, Orhei TV را به بهانه آنچه پوشش غیر واقعی اخبار کشور و اوکراین و خطر انتشار اطلاعات غیر موثق نامیده است، لغو نمود.
نخست وزیر جمهوری مولداوی مایا ساندو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
مولداوی، روسیه را به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در این کشور متهم کرد
در بیانیه ماریا زاخارووا اعلام شده است: "این منع را بعنوان یک اقدام بی سابقه جهت سانسور سیاسی، هتک حرمت به اصل کثرت گرایی رسانه ها و نقض فاحش حق آزادی دسترسی به اطلاعات که رهبری سیاسی این جمهوری مرتباً پایبندی خود را به آن اعلام می کند، ارزیابی می نماییم".
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اکید کرد: "از سازمانهای بین المللی مرتبط می خواهیم که ارزیابی منطقی خود نسبت به این رخداد اعلام و تمامی اقدامات لازم را جهت اصلاح ین شرایط غیر قابل پذیرش صورت دهند".
همچنین لئونید کالاشنیکوف رئیس کمیته امور کشورهای مشترک المنافع دومای دولتی روسیه نیز این اقدام دولت مولداوی را در راستای خفه کردن اپوزسیون نامید.
وی تاکید کرد: "البته این تلاش برای خفه کردن اپوزسیون می باشد. در این خصوص البته که حداقل می بایست اعلام کرد. و من فکر می کنم که روسیه می بایست این کار را صورت دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала