کارشناسان چینی: آمریکا به دنبال دستیابی به سه "هدف" در بحران اوکراین است

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynسفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
اشتراک
به عقیده کارشناسان چینی، آمریکا سه هدف اصلی را در بحران اوکراین دنبال می کند
به گزارش اسپوتنیک، پرتال "گلوبال تایمز" به نقل از کارشناسان چینی می نوسید که ایالات متحده با مشارکت فعال در بحران اوکراین و کمک به تشدید آن، سه هدف اصلی را دنبال می کند.
همانطور که "وو شینبو"، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی در دانشگاه "فودان" گفت، ایالات متحده سه هدف در درگیری های اوکراین دارد: "تضعیف همه‌جانبه روسیه، تثبیت رژیم زلنسکی، و تشویق اروپا به پیروی از سیاست های ایالات متحده".
به گفته این کارشناسان، بحران هنوز فاصله زیادی تا حل شدن دارد.
"ژو لی"، معاون سابق بخش بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گف:" آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش قابل توجهی برای کاهش درگیری روسیه و اوکراین انجام نداده اند و حتی با تهیه سلاح و مهمات در جهت مخالف حرکت کرده اند. کلید حل بحران، در دست آمریکا و اتحادیه اروپا است."
"وانگ یی‌وی"، مدیر موسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه "رنمین چین" نیز تاکید کرد که مسئولیت تداوم بحران اوکراین بر عهده ساختارهای آمریکایی است.
این کارشناس خاطرنشان کرد: "چهار گروه بزرگ در ایالات متحده - گروهی چندملیتی نظامی، گروه انرژی، گروه مالی و گروه الیگارشی دیجیتال - از سود استفاده شده و سود نظامی ناشی از درگیری در اوکراین راضی نیستند."
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала