اشاره تلویحی زلنسکی به اوضاع اقتصادی اسفناک در اوکراین

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
اشتراک
اشاره ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به لزوم عدم بازگشت مهاجران اوکراینی به کشور، نشان دهنده اوضاع نه چنداهن مطلوب اقتصادی این کشور می باشد
به گزارش اسپوتنیک، به گفته آدام توز، اقتصاددان فارین پالیسی، درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای عدم بازگشت پناهجویان از اتحادیه اروپا به این کشور، به وضعیت اسفناک اقتصاد این کشور و زیرساخت های حیاتی آن اشاره دارد.
همانطور که این کارشناس خاطرنشان کرد، حملات موشکی به تاسیسات استراتژیک در اوکراین حدود 50 درصد از صنعت برق این کشور را از کار انداخته و مشکلات مالی و اقتصادی این کشور را تشدید کرده است.
به گفته وی، درخواست رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی از پناهجویان مبنی بر عدم بازگشت به وطن، گواه جدی بودن وضعیت کنونی است.
نویسنده استدلال می‌کند: "وقتی یک کشور به معنای واقعی کلمه از شهروندانش می‌خواهد در خارج از کشور بمانند، زیرا نمی‌تواند خدمات زیربنایی اولیه را در داخل کشور به آنها ارائه دهد، این واقعاً نوعی بیانیه وجودی است".
"توز" زیان تولید ناخالص داخلی اوکراین از عملیات نظامی را 30 تا 35 درصد تخمین زد. این تحلیلگر گفت که تنها یارانه های غربی آن را از فرو رفتن در هرج و مرج نجات می دهد، اما این تنها تا حدی مشکل ثبات سیستم مالی را حل می کند.
او خلاصه کرد: "در حال حاضر، وضعیت اقتصادی اوکراین، وضعیت اجتماعی آن، به ویژه در این هوای سرد، به معنای واقعی کلمه هر هفته بدتر و جدی تر می شود".
نیروهای مسلح روسیه حملات موشکی خود را در 10 اکتبر، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه آغاز کردند. این حملات بخش انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و تأسیسات ارتباطی را در سراسر کشور از خارکف و کیف گرفته تا لووف و ایوانو فرانکیفسک هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала